شنا کردن در تاسیسات آبی و دریاچه سدها ممنوع

با وجود اینکه بارها درباره ممنوعیت شنا در کانال‌های آبیاری، تاسیسات آبی و دریاچه سدها هشدار داده شده باز هم شاهد بی‌توجهی به این هشدارها و حوادث غرق شدگی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گرمای هوا در استانی مانند بوشهر باعث می‌شود مشتریان شنا کردن در آب‌ رودخانه، دریا و تاسیسات آبی زیاد باشد.

با وجود اینکه بارها درباره ممنوعیت شنا در کانال‌های آبیاری، تاسیسات آبی و دریاچه سدها هشدار داده شده باز هم شاهد وقوع حوادث ناگوار از دست دادن جوانان و نوجوانان هستیم.

نمونه اخیر این گونه حوادث، حادثه غرق شدن دو نوجوان ۱۲ و ۱۳ ساله است که بعدازظهر دیروز در سرریز سد تنگ ارم دشتستان غرق شدند و جان باختند.

با وجود حضور به موقع نیروهای امدادی در محل حادثه، اما این دو نوجوان به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

 شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر پیش از این اعلام کرده بود، تاسیسات آبی استان شامل سدها، بندها، حوضچه‌های تغذیه مصنوعی، کانال‌های آبیاری، ایستگاه‌های پمپاژ و ... فقط برای عملیات مدیریت منابع آبی طراحی و ساخته شده و هرگونه ورود به حریم آن‌ها ممنوع است.

لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف مخازن سد‌ها و بند‌ها از جمله خطرات پنهان در حاشیه این سازه‌هاست که خطر مرگ را حتی برای حرفه‌ای‌ترین شناگران به همراه دارد.

 شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از مردم خواسته است، از ورود و شنا کردن در دریاچه سدها، تاسیسات آبی و کانال‌های آبیاری و زهکشی به طور جد خودداری کنند.

بنا به اعلام این شرکت، بنا به پیش بینی قانون و ضمن اعلام خطر در تابلو‌های هشدار، عواقب ناشی از بی توجهی به ممنوعیت شنا در تاسیسات آبی استان به عهده فرد خاطی است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.