سه پلیس دیگر متهم به همدستی در قتل وحشیانه جورج فلوید شدند

روز چهارشنبه دادگاه، پرونده پلیس متهم به قتل جورج فلوید را به نوع درجه دو ارتقا داد و سه پلیس دیگر را نیز متهم به همدستی با او کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با ادامه اعتراضات در آمریکا به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و نژادپرستی و رفتار وحشیانه پلیس آمریکا، روز چهارشنبه، دادستان‌ها، پرونده «درک چاوین» پلیس متهم به قتل را از نوع درجه سه به درجه دو ارتقا داده و سه پلیس دیگر را نیز متهم به همدستی با چاوین در قتل شناختند.

هفته گذشته شهروند سیاه‌پوستِ غیرمسلح آمریکایی به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا از سوی پلیس این شهر به طرز دلخراشی خفه شد.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد. در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎کند که نمی‎تواند نفس بکشد. این التماس‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی جورج فلوید فشار می‎دهد.

روز چهارشنبه دادگاه پرونده قتل چاوین را درجه دو خوانده و سه پلیس دیگر را متهم به همدستی در ارتکاب قتل کرد.

معترضان در طول این هفته با تجمعات مکرر و گسترده خواهان پایان برخورد تبعیض آمیز پلیس با سیاه‌پوستان شدند. به طور مثال، معترضان به جنایت وحشیانه اخیر پلیس آمریکا با بستن بزرگراهی در لس‌آنجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

پیش از این خواهر جورج فلوید در این باره گفته بود: «من می‎خواهم این ماموران به ارتکاب قتل محکوم شوند، چون آن‌ها دقیقا همین کار را کردند و مرتکب قتل شدند. آن‌ها برادر مرا کشتند.»

برادر او نیز با انتشار ویدئویی گفت تا اجرای درست عدالت ساکت نخواهد شد و خواستار اعدام آن چهار افسر پلیس آمریکایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار