کدام تیم بسکتبال عملکرد بهتری در نخستین فینال خود داشت؟

فیبای آسیا با انتشار پستی اینستاگرامی از کاربران خود خواست تیم بسکتبالی که بهترین عملکرد را در نخستین فینال داشته است را انتخاب کنند.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام فیبای آسیا با انتشار پستی سوالی را مطرح کرد مبنی بر اینکه کدامیک از تیم‌های ملی بسکتبال ایران در سال ۲۰۰۷، اردن در سال ۲۰۱۱ و لبنان در سال ۲۰۰۱ بهترین عملکرد را در نخستین فینال خود داشته است.

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین فینال آسیایی خود در سال ۲۰۰۷ موفق شد با برتری ۷۴ بر ۶۹ لبنان را در دیدار پایانی شکست دهد تا ضمن کسب نخستین قهرمانی در آسیا برای دومین بار به المپیک صعود کند. آن رقابت‌ها در توکوشیمای ژاپن برگزار شد.

اردن، اما سال ۲۰۱۱ با تیم قدری که داشت و با ستاره‌های مانند سم داگلاس، زید عباس و راشم عبدالرایت، ایران را در یک چهارم نهایی شکست داد و موفق شد در نیمه نهایی فیلیپین را هم ۷۵ بر ۶۱ شکست دهد و تا فینال بتازد. آن‌ها در فینال نفس اژد‌ها را هم گرفتند. اردنی‌ها بازی پایانی را در ووهان چین تنها با یک امتیاز اختلاف و ۷۰ بر ۶۹ به میزبان باختند تا در عطش المپیک لندن بسوزند.

سومین گزینه فیبا آسیا، اما به سال ۲۰۰۱ و نخستین حضور لبنان در فینال آسیا باز می‌گردد. جایی که لبنان با فادی الخطیب فوق ستاره آن سال‌ها و بازیکن بزرگی مثل ولید الدومیاتی تا فینال خود را بالا کشید. آن‌ها در دیدار نیمه نهایی در رقابتی تماشایی ۷۵ بر ۷۲ از سد کره جنوبی گذشتند، اما فادی و یارانش در نخستین فینال خود حرفی مقابل چین میزبان برای زدن نداشتند و ۹۷ بر ۶۳ شکست خوردند.

با توجه به اینکه ایران تنها تیم پیروز در نخستین فینال آسیایی خود بین این سه تیم است، پاسخ پرسش فیبا آسیا به خوبی نمایان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار