امام جمعه زاهدان:

برای سوخت کش‌ها عرصه درآمدزایی حلال ایجاد شود

حجت الاسلام محامی گفت: من بار‌ها در نشست‌های متعدد گفته‌ام که برای افراد بیکار استان یک عرصه درآمدزایی حلال ایجاد کنید تا مشغول شوند چرا که وقتی شغلی ندارند دست به جابجایی سوخت می‌زنند تا بتوانند روزی خانواده خود را به دست آورند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامینماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار با تعدادی از فعالان کشوری امور خیریه، ضمن تاکید بر رعایت کرامت و عزت افراد نیازمند گفت: من بار‌ها در نشست‌های متعدد گفته‌ام که برای افراد بیکار استان یک عرصه درآمدزایی حلال ایجاد کنید تا مشغول شوند چرا که وقتی شغلی ندارند دست به جابجایی سوخت می‌زنند تا بتوانند روزی خانواده خود را به دست آورند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی اظهارداشت: تامین عمده حداقل‌های زندگی برای افراد محدود ارزشمندتر از پوشش دادن تعداد زیاد، ولی با بودجه اندک است.

او  با اشاره به اهمیت کمک‌رسانی و رفع نیاز محرومان، بیان کرد: امورات فرهنگی از جمله تحصیل و آموزش، کشف استعداد‌ها و شکوفا کردن آن‌ها در خدمت به نیازمندان در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان و مدرسه یکی از نیاز‌های ضروری و فوری در سیستان و بلوچستان است و در حوزه مدرسه با وجود فعالیت خیران مدرسه‌ساز، اما با توجه به رشد جمعیت استان امکان برآورده کردن نیاز‌ها وجود ندارد و بر همین اساس نیاز به یک جهش در این بخش احساس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به اینکه مجموعه‌های خیریه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در زمینه اشتغال‌زایی در سیستان‌وبلوچستان از دو جنبه سود ببرند، ادامه داد: بخشی از سود مربوط به رفع معضل بیکاری، به عنوان یکی از مشکلات عمده در استان و بخش دیگر مربوط به کسب درآمد مالی برای تداوم با قدرت‌تر امور خیریه است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: من بار‌ها در نشست متعدد گفته‌ام که برای افراد بیکار استان یک عرصه درآمدزایی حلال ایجاد کنید تا آنان مشغول شوند چراکه وقتی شغلی ندارند دست به جابجایی سوخت و کیسه آرد می‌زنند تا بتوانند روزی خانواده خود را به دست آورند.

او  ادامه داد: هیچ مجوز شرعی برای تیراندازی به سمت خودرو‌های سوخت‌کش وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.