سلامت و تخصص؛ دو ویژگی مهم وکلای مدافع

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: سلامت و تخصص دو ویژگی مهم وکیل مدافعان است که سبب ایجاد استقلال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهادری جهرمی در نشست هم اندیشی با اساتید حقوقی و روانشناسان در خصوص فرآیند مصاحبه تخصصی آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سلامت و تخصص دو ویژگی مهم وکیل مدافعان است که سبب ایجاد استقلال می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به لزوم سلامت دستگاه قضا، افزود: وکلا باید در دفاع از حق استقلال تام داشته باشند و تحت نفوذ اغیار قرار نگیرند.

او، در آزمون مصاحبه وکلای کشور در شیراز به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر افزایش سلامت دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: سلامت دستگاه قضا بدون سلامت دستگاه وکالت امکان پذیر نیست.

بهادری اظهارداشت: دانشجویان حقوق تا وکیل مدافعان و قضات همه در وضعیت تحقق عدالت شریک و هماهنگ هستند و اگر وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم ثمره نمره مثبت همه این خانواده بزرگ است و اگر دچار ضعف هستیم نیز آسیب آن به همه بر می گردد.

او با اشاره به اینکه وجود نقاط ضعف امری مسلم و پذیرفته شده است، اظهار داشت: برنامه اصلی و شعار اصلی دستگاه قصا تحول در دستگاه قضا در همه حوزه‌ها اعم از کاهش دعاوی، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی است.
بهادری افزود: جهت گیری و حرکت مرکز وکلا در مسیر افزایش سلامت و مشارکت حداکثری جامعه وکلا و کارشناسان است.

او با اشاره به اینکه وکیل مدافع باید تسهیل گر پرونده در جهت سرعت بخشیدن به حقیقت باشد، افزود: متاسفانه باید بپذیریم که در بخش‌هایی از جامعه وکلا به این سمت حرکت نمی‌کنند؛ لذا فرآیند آزمون وکالت جزیی از همین پازل است.

بهادری با بیان اینکه یک آزمون تستی دو ساعته نمی‌تواند سلامت یک وکیل مدافع را تضمین کند، اعلام کرد: در این راستا قضات و وکلای کار بلد و با تجربه باید توانایی بالقوه داوطلبان را احراز کنند و تشخیص دهند که داوطلبان در حوزه سلامت حداقل‌ها را دارا باشند تا بتوانیم بهترین‌ها را برای دفاع از حقیقت انتخاب کنیم.

مصاحبه حضوری پذیرفته شدگان آزمون وکلای قوه قضاییه با حضور داوطلبان چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان از روز گذشته آغاز شده و تا فردا در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.