به مناسبت روز جهانی محیط زیست برگزار شد:

همایش دوچرخه سواری در کرمان

دوچرخه سواران کرمانی به مناسبت روز محیط زیست، پیست دوچرخه سواری محور هفت باغ کرمان به مسافت ۳۵ کیلومتر را رکاب زدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایش بزرگ دوچرخه سواری به مناسبت روز جهانی محیط زیست با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان و جمعی از کارکنان و ورزشکاران دوچرخه سوار در کرمان برگزار و دوچرخه سواران، پیست دوچرخه سواری محور هفت باغ کرمان به مسافت ۳۵ کیلومتر را رکاب زدند. 

مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در حاشیه این همایش گفت: استفاده از دوچرخه برای حمایت و حفاظت از محیط زیست بسیار کاربردی و راه گشا است.

او افزود: دوچرخه، وسیله‌ای اقتصادی و سازگار با محیط زیست است که هوا و خاک را آلوده نمی‌کند و در کنار پاک بودن به سلامت انسان هم کمک می‌کند.

شاکری تصریح کرد: استفاده از این وسیله‌ی نقلیه‌ی ساده در دستیابی به اهداف توسعه متوازن و پایدار، بسیار راه گشا و کمک کننده است.

او بیان کرد: پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری علاوه بر تاثیرات مثبت بر محیط زیست، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان و دیابت را کاهش می‌هد.

شاکری گفت: ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در شهر‌ها برای افراد فقیر که توانایی جابه‌جایی با خودروی شخصی یا تاکسی را ندارند، مقرون ‌به‌صرفه، عادلانه و به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.

سازمان ملل متحد، چهاردهم خردادماه را به‌عنوان روز جهانی دوچرخه اعلام کرده است و شانزدهم خرداد ماه مصادف با پنج ژوئن روز جهانی محیط زیست است.

هفته محیط زیست، امسال با شعار  جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران از امروز آغاز شده است. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار