انتشار فراخوان جشنواره نمایشنامه نویسی گیلان

فراخوان سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی با بزرگداشت استاد حبیب‌اله یوسف پورسیفی، از پیشکسوتان تئاتر استان خبر داد.

او افزود: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه موضوع جشنواره شامل دنیای معنوی و انسان معاصر، تاثیرات مدرنیسم بر زندگی و موضوع آزاد است، اظهار داشت: اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها بلامانع است.

فاضلی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در ۵ مرحله و به شکل رقابتی گفت: در مرحله نخست و پس از صدور فراخوان جشنواره، طرح‌ها یا نمایشنامه‌ها از طریق مدیران آموزشگاه‌ها به دبیرخانه معرفی می‌شود و در مرحله بعدی، آثار رسیده توسط هیئتی از مدیران آموزشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و آثار برتر به دبیرخانه معرفی می‌شود.

او افزود: در مرحله سوم، هیئتی از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای راهنمایی و مدیریت نویسندگان طرح‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند که نویسندگان برگزیده مرحله اول باید در طی این مرحله آثار را با راهنمایی استاد راهنما تکمیل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در مرحله چهارم، آثار تکمیل شده به دبیرخانه ارسال و برای ارزیابی نهایی به هیئت داوران داده می‌شود، ادامه داد: در پایان نیز اختتامیه جشنواره با معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهایی برگزار خواهد شد.

فاضلی با اشاره به جوایز سومین دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استان گیلان بیان کرد: به نفرات اول تا سوم جشنواره؛ دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و به ترتیب کارت هدیه به مبلغ ۱۰، ۷ و ۵ میلیون ریال اهدا و از ۵ هنرمند شرکت کننده نیز با اعطای دیپلم افتخار و کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیر می‌شود.

او مهلت ارسال طرح‌های اولیه را پایان خرداد ماه اعلام کرد و گفت: زمان اعلام برگزیدگان مرحله اول، تیرماه؛ زمان مرحله سوم، ۱۵ مهر و ارائه آثار نهایی به دبیرخانه، پایان مهرماه است و اختتامیه جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان همزمان با جشنواره تئاتر استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به برگزاری موفق ۲ دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی این استان در بزرگداشت استادان یوسف فخرایی و زنده‌یاد فرهاد پاک‌سرشت تصریح کرد: امسال، سومین دوره این جشنواره با بزرگداشت استاد حبیب‌اله یوسف پورسیفی از پیشکسوتان تئاتر استان همراه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.