سخنگوی سازمان سنجش خبر داد؛

فردا، آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی نظام جدید

زرین‌آمیزی گفت: فردا، یکشنبه ۱۸ خرداد آخرین مهلت ثبت نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی است.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی نظام جدید، گفت: مهلت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی از ۱۱ خرداد ماه آغاز شده است و این مهلت فردا یکشنبه ۱۸ خرداد ماه به پایان می رسد.

او  ادامه داد: ظرفیت کل دوره‌های کاردانی نظام جدید ۲۵۲ هزار و ۴۸۵ نفر در ۶ هزار و ۴۶۹ رشته محل است. ظرفیت رشته‌های بدون آزمون ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲۷۲۶ رشته محل و ظرفیت رشته‌های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در ۳۷۴۳ رشته محل است.

زرین آمیزی یادآوری کرد: تا صبح امروز، ۱۷ خرداد ماه ۹۹ تعداد ۳۱ هزار و ۴۸۴ نفر در این دوره‌ها ثبت نام کرده اند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه‌های کشور


سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: آزمون کاردانی نظام جدید روز جمعه ۱۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

او درباره زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون، گفت: داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه لغایت پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

مراحل ثبت نام در آزمون 

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۲- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته

۳- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) و درج کدسوابق تحصیلی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای ثبت‌نام در آزمون

یادآوری مهم: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

۴- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام

۵- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۳۷۰.۰۰۰ (سیصد و هفتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار