وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از کشف ۳ هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب تا آزادی استاد دانشگاه صنعتی شریف از زندان آمریکا

وزارت علوم در هفته‌ گذشته با اخباری چون اظهارات اولیه استاد ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به وطن و کشف ۳ هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «سیروس عسگری که بود و چرا توسط آمریکا دستگیر شده بود؟»، «حضور ۵ دانشگاه ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا» و «اظهارات اولیه استاد ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به وطن» همراه بود که در ادامه می خوانید.

امتحانات پایان ترم کارشناسی‌ارشد و دکتری، مجازی برگزار می‌شود

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران ظهار کرد: امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی به صورت حضوری و امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به علت تعداد کم و متفاوت بودن شرایط ارزیابی دانشجو به صورت مجازی یا الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: از آن جایی که امتحانات پایان ترم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شود بنابراین بر اساس ارزیابی‌های طول ترم و امتحانات مجازی پایان ترم در سامانه، نمرات دانشجویان اعمال خواهد شد.

آخرین جزییات از نحوه برگزاری امتحانات و تقویم آموزشی دانشگاه آزاد

جواد علمائی نایب رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی و اجرای طرح تعاون آزمون را به رؤسای استان­ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

مختار جلالی جواران، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی دستورالعمل چگونگی تداوم فعالیت‌های آموزشی دانشجویان این دانشگاه را به رؤسا و سرپرستان واحدهای استانی این دانشگاه ابلاغ کرد. بر اساس تصمیم دانشگاه علمی کاربردی، امتحانات پایان ترم نیمسال دوم ۹۸-۹۹ صرفا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حضور ۵ دانشگاه ایران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا

به نقل ازپایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

دهقانیادامه داد: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین المللی (۷.۵) بهره جسته است. با این حال در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، پس از محاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها نتایج کسب شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه بندی باز تنظیم می‌کند.

نکاتی درباره شیوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌هایی است که با توجه به شیوع کرونا تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت مجازی گرفته است. البته بر اساس اعلام دانشگاه ملاک ارزشیابی طول ترم است و مقداری از نمره نیز توسط استاد به صورت آزمون آنلاین است.

اظهارات اولیه استاد ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به وطن

دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا پس از بازگشت به کشور به بیان توضیحاتی درباره علت زندانی شدنش اشاره کرد.

عسگری گفت: در تاریخ ۲۱ جوئن ۲۰۱۰ در بدو ورود به آمریکا توسط اف بی آی (FBI) بازداشت شدم و علت بازداشت هم اتهامات مرتبط با سرقت اطلاعات اسناد تجاری بود.

سیروس عسگری که بود و چرا توسط آمریکا دستگیر شده بود؟

صبح روز گذشته خبر آزادی سیروس عسگری دانشمند ایرانی در بند آمریکا توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام شد. ظریف در پیام خود آورد: یک خبر خوب. هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.

۱۸ خرداد آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور

امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور و تسهیلات این دانشگاه برای آنان در روز یکشنبه، ۱۸ خرداد به پایان می‌رسد.

ارزشیابی دقیق دانشجویان در کلاس‌های مجازی

امیر حسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور درباره راهکار‌های این دانشگاه برای جلوگیری از تقلب در جلسه امتحان گفت: دانشگاه پیام نور برای برگزاری امتحانات این ترم ارزشیابی پایان ترم دارد به این صورت که تمام نمره پایان ترم را معطوف به آزمون نهایی که استاد در صدد است آن را برگزار کند، نکرده ایم.

ظرفیت دوره‌های با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید سال ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت دوره‌های با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید نیز گفت: ظرفیت بدون آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲ هزار و ۷۲۶ رشته محل و ظرفیت با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در ۳ هزار و ۷۴۳ رشته محل است.

شیوه حمایت صندوق رفاه از دانشجویان خوابگاه‌های خودگردان

الیاس منیری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره آخرین تصمیمات صندوق رفاه برای حمایت از دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های خودگردان، گفت: براساس آخرین تصمیمات مقرر شده است که تسهیلاتی برای حمایت از دانشجویان روزانه دانشگاه‌های دولتی که در خوابگاه‌های خودگردان سکونت دارند در نظر گرفته شود.

دانشجویان اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند

منیری گفت: مهلت سه ماهه صندوق رفاه برای عدم پرداخت اقساط وام دانشجویی به پایان رسیده است.

امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی برگزار می‌شود

شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره روند برگزاری امتحانات این دانشگاه اظهار کرد: امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی از تاریخ ۷ تیر تا ۱۸ تیر برگزار می‌شود.

واکنش وزارت علوم به کشف ۳ هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب

حمیدرضا علومی یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر درباره خبر کشف ۳ هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب، بیان کرد: این مطلب در ابتدا به طور اشتباه کشف ۳۰ هزار مدرک جعلی درج شده بود که مشاور وزیر علوم در امور حقوق شهروندی این مطلب را به ۳ هزار مدرک اصلاح کرد.

پلمب یک موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از پلمب یک مؤسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور توسط پلیس خبر داد.

امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد حضوری برگزار می‌شود

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد درباره آخرین تصمیمات دانشگاه آزاد برای برگزاری آزمون‌های پایان ترم گفت: کرونا باعث شد تهدید در بخش آموزش به فرصت تبدیل شود و آموزش مجازی به عنوان یک سبک جدید به نحو احسن برگزار شد.

حیدری در ادامه اظهار کرد: امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه آزاد به صورت حضوری و با رعایت تمهیدات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار