کرونا دست از سر خوزستان بر نمی‌دارد/چند نفر دیگر در جمع کرونایی‌ها نشستند؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷۵ نفر دیگر در استان خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علیرغم اعلام وضعیت قرمز استان خوزستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، همچنان شاهد بی توجهی مردم و حضور در اماکن شلوغ هستیم.

او افزود: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه روز گذشته، ۸۷۵ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد، ۷۴۴ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۳۱ بیمار نیز بستری شدند.

احسان پور با بیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۵۲۵ مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۰۰ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۶۲ مورد، حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۷۵ مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیز ۱۳ مورد جدید شناسایی شدند، اظهار داشت: با احتساب این تعداد جدید، مجموع مبتلایان به ۱۹ هزار و ۸۱ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد کرونایی‌های بستری در بیمارستان‌های خوزستان را ۸۰۰ بیمار نفر عنوان و تصریح کرد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۷ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند، ضمن اینکه ۸ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۳ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۴ مورد بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند و تعداد کل فوت شدگان به ۶۷۰ نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و رعایت فاصله در روابط اجتماعی در جلوگیری از گسترش بیماری کووید-۱۹ را بسیار موثر دانست و بیان داشت: می‌توانیم با رعایت بهداشت فردی، سلامتی را به خود، خانواده، جامعه و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هدیه دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.