استاندار فارس خواستار شد؛

هدایت، ترویج و توسعه ارزش‌های دفاع مقدس در نهاد خانواده

استاندار فارس خواستار هدایت، ترویج و توسعه ارزش‌های دفاع مقدس در نهاد خانواده شد و تاکید کرد که این مهم به عنوان یک موضوع محوری در دستور کار صدا و سیمای مرکز استان و آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: دفاع مقدس اندوخته‌ و پشوانه همه مردم ایران است.

او با بیان اینکه این اندوخته متاثر از رشادت‌های شهداء است، افزود: علی‌رغم طولانی بودن جنگ تحمیلی اما در طول تاریخ ایران تنها دفاعی بود که وجبی از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه کشوری خود را قوی قلمداد می‌کند که همراهی مردم با نظامی سیاسی را داشته باشد، گفت: البته مولفه‌هایی چون نیروی نظامی و تجهیزات در قوی بودن یک کشور باید مد نظر قرار گیرد و امروز ما پس از دفاع مقدس پیشرفته ترین سلاح‌های نظامی را در اختیار داریم.

رحیمی، موقعیت جغرافیایی را از دیگر مولفه‌های اصلی ذکر کرد و گفت: وجود این مهم در چارچوب ایدئولوژی حایگاهی رفیعی را به یک ملت عطا می‌کند.

او، وجود و حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس را یک سرمایه عظیم در کشور دانست و تاکید کرد که از توان و اندیشه آنها در پیشبرد امور بهره گرفته شود.

استاندار فارس همچنین وجود ۳۸ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده در فارس را افتخاری برای این استان دانست و گفت: برنامه‌های خوبی در سال ۹۸ توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پیش‌بینی شده که در راستای اجرایی شدن آنها از همه دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم پای کار بیایند و برنامه‌های فاخر و اثرگذار در زمینه دفاع مقدس را در جامعه اسلامی پیاده کنند.

ساخت ۱۲ پارک موزه دفاع مقدس در فارس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس هم در این جلسه گفت: استان فارس در زمان هشت سال دفاع مقدس سهم ۶ درصدی جمعیت کشور را داشت ، اما ۹ درصد رزمندگان و ۸ درصد شهدای کل کشور را به خود اختصاص داد.

سرهنگ کوشکی افزود: در هشت سال دوران دفاع مقدس ۲۷۰ هزار رزمنده از استان فارس عازم جبهه‌های جنگ شدند که ۱۵ هزار شهید، ۳۸ هزار و ۱۳۱ جانباز و دو هزار و ۱۲۵ آزاده، نتیجه ایثارگری و‌ دلاور مردی های رزمندگان استان فارس بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشریح وظایف بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: تکمیل نکردن یادمان شهدای گمنام در برخی از نقاط استان و اجرا نشدن آموزش درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های محوری شیراز و علوم پزشکی از مهمترین دغدغه‌های این بنیاد است.

سرهنگ کوشکی گفت: آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پارک موزه و تکمیل شدن ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام در استان از مهمترین طرح‌های عمرانی استان فارس است.

دبیر اجرایی ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان فارس هم در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه این رویداد، گفت: امسال برای این رویداد شعار ما قوی هستیم انتخاب شده و این برنامه‌ها از سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

رضا جاویدی با اشاره به برخی از محور‌ها و اهداف این برنامه‌ها، افزود: افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس، تولید هزار عنوان مقاله در مدخل دانشنامه فارس، تجلیل، تقدیر و تدارک تکریم ده هزار رزمنده معسر دفاع مقدس، اجرای ۴٠٠پروژه محرومیت زدایی، برگزاری ۴٠٠یادواره شهدا در استان، تجلیل از یکصدهزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس و تعداد زیادی برنامه‌های دیگر از جمله مواردی است که برای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس امسال در فارس اجرا می‌شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.