اعلام میزان حق سرانه درمان بیمه شدگان مشاغل آزاد در قزوین

میزان حق سرانه درمان سال ۹۹ بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و شرایط احراز معافیت از معاینات پزشکی اولیه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری در استان قزوین اعلام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیروس نصیری مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: حق سرانه درمان بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و مستمری بگیرانی که طبق مقررات از مستمری آنان حق سرانه درمان کسر می‌شود از ابتدای فروردین ماه سال جاری مبلغ ۵۵۷ هزار ریال تعیین شده است.

او افزود: نرخ حق سرانه برای اتباع و مهاجران خارجی که در چارچوب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برای بیمه پردازی خود اقدام می‌کنند نیز از ابتدای امسال معادل یک میلیون و ۲۳ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام می‌شود.

نصیری با اشاره به شرایط احراز معافیت از معاینات پزشکی اولیه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری، گفت: به منظور تحقق برنامه‌های عملیاتی سازمان مبنی بر تسهیل و روان سازی امور، تسریع در فرآیند تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به آحاد افراد جامعه، ارتقای سطح رضایت‌مندی متقاضیان و بیمه شدگان و کاهش هزینه‌ها مقرر شد تمامی متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری در صورت احراز توامان شرایط از انجام معاینات پزشکی اولیه معاف شوند.

او با اشاره به شرایط لازم در این زمینه، گفت: بیمه شده باید ظرف ۱۰ سال قبل از تاریخ درخواست یک سال سابقه پرداخت حق بیمه با نرخ کامل را داشته و همچنین ظرف یک سال قبل از تاریخ درخواست، ۹۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه با نرخ کامل برای او ثبت شده باشد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: این مشاغل شامل بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌های توافقی، ادامه بیمه به‌طور اختیاری، بیمه ایرانیان خارج از کشور، کارفرمایان صنفی، کارگران ساختمانی، رانندگان، خادمان ثابت مساجد، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار هستند.

تامین اجتماعی استان در حال حاضر ۲۳۴ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد که ۱۵۹ هزار نفر، بیمه شده اجباری هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.