راه اندازی سامانه ثبت و مدیریت پیام‌های اضطراری هنگام حوادث

رئیس سازمان فاوای شهرداری یزد از راه اندازی سامانه ثبت و مدیریت پیام‌های اضطراری برای حوادث مربوط به آتش نشانی در آینده نزدیک خبر داد.

مجید بیکی رئیس سازمان فاوای شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: سامانه ثبت و مدیریت پیام‌های اضطراری قرار است به عنوان بخشی از سامانه شهربین (سامانه گزارش مشکلات و مسائل شهری یزد) فعالیت کند و بخش مرتبط با خدمات اضطراری را پوشش می‌دهد.

او افزود: در این سامانه شهروند با اجرای سامانه شهربین قادر است به سرعت اقدام به ثبت نقطه مکانی حادثه نماید و بعد از ثبت نقطه و ارسال به سامانه، اطلاعات تکمیلی مورد نظر همچون نوع حادثه، تصویر یا فیلم حادثه را نیز ارسال کند.

بیکی ادامه داد: در ادامه این عملیات، سامانه مرکز کنترل ۱۲۵ این اطلاعات را دریافت و پالایش کرده و به سرعت اطلاعات لازم از جمله محل دقیق حادثه را به خودرو‌های آتش‌نشان ارسال می‌کند.

رئیس سازمان فاوای شهرداری یزد ادامه داد: خودرو‌های اعزامی آتش نشانی قادر خواهند بود تا بر روی تبلت اطلاعاتی نظیر محل دقیق حادثه بر روی نقشه، مسیریابی تا محل مورد نظر، ایستگاه‌های درگیر حادثه، محل سایر خودرو‌های اعزامی، جزییات حادثه از جمله فیلم و تصاویر ارسالی از آن، نوع و تصویر هوایی محل حادثه را مشاهده کرده و آتش نشان‌ها به محض رسیدن به محل، با اطلاعات کافی به محل وارد شوند.

بیکی گفت: تمام زمان‌های مرتبط نیز از شروع اعلام حادثه تا زمان پایان و بازگشت تیم‌ها به ایستگاه‌ها نیز به صورت دقیق در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود.

رئیس سازمان فاوای شهرداری یزد با بیان اینکه: اقدامات لازم از جمله آموزش ساده ثبت اطلاعات در قالب اینفوگرافی نیز در دست تهیه است،  افزود: مشارکت شهروندان عزیز، نقش بسزایی در کاهش زمان رسیدن خودرو‌ها و افزایش سطح خدمات دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.