معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: در ۲۴ ساعت قبل ۱۱ فقره آتش‌سوزی در مزارع و باغ‌های این شهرستان رخ داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی زارعی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار  با اشاره به وقوع ۱۱ حادثه آتش‌سوزی مزارع و باغ‌های سبزوار طی ۲۴ ساعت قبل، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب طی دو سال اخیر شاهد رشد بیش از پیش گیاهان خودرو در اماکن تفریحی، بیابان‌ها و مزارع کشاورزی هستیم که به دلیل فرارسیدن فصل گرما این گیاهان، خشک و بستر مناسبی برای وقوع آتش‌سوزی شده‌اند.
 
 
او درباره علت وقوع این حوادث افزود: در برخی از مزارع تعدادی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز یا آماده‌سازی زمین برای کشت‌های بعدی اقدام به آتش زدن آن می‌کنند که به دلیل بی‌احتیاطی، وزش باد حریق از کنترل خارج می‌شود و به مزارع کشاورزی سرایت می‌کند.
 
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار ادامه داد: بی‌احتیاطی شهروندان در روشن‌کردن آتش هنگام تفریح، انداختن پلاستیک در طبیعت، انداختن ته‌سیگار از داخل خودرو از دیگر عوامل وقوع آتش‌سوزی است.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.