رئیس سازمان بورس در صحن علنی:

۱.۵ درصد مشمولان، برای فروش سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند

قالیباف گفت: فقط ۱.۵ درصد از مشمولان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند و عمده مردم تمایل به نگهداری این سهام دارند.

۱.۵ درصد مشمولان، برای فروش سهام عدالت خود اقدام کرده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قالیباف، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به رونق بازار سرمایه فرصت خوبی برای تأمین مالی و توسعه اقتصادی کشور از طریق این بازار فراهم شده است.

او ادامه داد: تصویب قانون بازار سرمایه در سال ۸۴ و قانون توسعه نهاد‌ها و ابزار‌های مالی جدید در سال ۸۸ ظرفیت خوبی را برای بازار سرمایه ایجاد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه دو مأموریت مهم از سوی رهبر انقلاب به بازار سرمایه سپرده شده است، بیان کرد: اولویت ما اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بوده که عمده واگذاری‌ها از طریق سیاست‌های بازار سرمایه انجام گرفته و در سال ۸۵ شاخص بازار سرمایه ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافت.

قالیباف گفت: سال گذشته تأمین مالی بازار سرمایه حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بود در حالی که در سال ۸۸ این رقم یک هزار میلیارد تومان بوده است که این امر حاکی از آن است که تأمین مالی بازار سرمایه به بیش از ۲۶۰ برابر افزایش یافته است.

او گفت: فقط ۱.۵ درصد از مشمولان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند و عمده مردم تمایل به نگهداری این سهام دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: دولت در سال‌های اخیر تأمین مالی خوبی از بورس داشته در حالی که در سال‌های گذشته از طریق بانک مرکزی در سایر بانک‌ها اقدام به تأمین مالی می‌کرد که این امر باعث ایجاد تورم می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما در سایت بانک کشاورزی اقدام به فروش کردیم اما پول به حسابمون نیامده چکار کنیم؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار