رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان؛

ضرورت آگاهی سازی مردم برای مقابله با کرونا

نصراللهی‌زاده گفت:آگاه‌سازی مردم و ایجاد حساسیت برای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا، ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام نصراللهی‌زاده روز یکشنبه در نشست اتاق رسانه ستاد مقابله با کرونای استان، گفت:در زمینه بیماری کرونا شهرهای سنندج و قروه در وضعیت قرمز هستندوشهرستان مریوان نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

او به نگرانی شدید ایجاد شده به واسطه برگزاری امتحانات نهایی مدارس و بازگشایی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: کمرنگ شدن حساسیت مردم و مسوولین نسبت به بیماری کرونا، نگران کننده است و تا چند روز قبل توقف سنگین اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری را در استان شاهد بودیم که با وجود تمامی زحمات اصحاب رسانه در ماه‌های نخست شیوع بیماری، حالا شاهد شیوع بیشتر بیماری هستیم.

نصراللهی‌زاده نکته مهم را افزایش آگاهی مردم و ایجاد حساسیت برای پیشگیری و مقابله با بیماری دانست و اضافه کرد: آگاه‌سازی تک‌تک شهروندان ضروری است و این مهم از عهده رسانه‌هایی بر می‌آید که از ابتدای شیوع کرونا، عملکرد مناسبی داشته‌اند.

وی موج جدید حساسیت را در شهرهای با وضعیت قرمز بسیار ضروری اعلام کردوگفت: استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی الزامی شده و ساماندهی دستفروشان در دستور کار ستاد مقابله با کرونای استان قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، با تاکید بر اینکه در کنار ایجاد حساسیت‌های مردمی، باید شرایط لازم برای زندگی با کرونا نیز فراهم شود، افزود: در کنار توجه به حفظ سلامت، نیازمند اتخاذ تدابیری هستیم تا همزمان فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و خدمات‌رسانی صورت گیرد چرا که افق اطمینان‌بخشی برای پایان بیماری در حال حاضر متصور نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز درادامه این جلسه گفت: مراکز درمانی استان سه هزار و ۹۶ تخت مصوب دارد که ۲ هزار و ۵۲۶ تخت آن اینک فعال است.

 آرزو فلاحی با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۴ تخت به مراقبت‌های ویژه اختصاص دارد، اضافه کرد: ۵۴ تخت ویژه نوزادان، ۱۲ تخت برای کودکان، ۸۵ تخت سی سی یو و ۱۳۳ تخت آی سی یو در این مراکز درمانی این استان برای ارائه خدمت به بیماران در اختیار داریم.

اوبا ابراز نگرانی از افزایش اشغال تخت های بیمارستانی بیماران کرونایی در استان افزود: توان کادر درمان کاهش یافته و در صورت افزایش روند مبتلایان به کرونا، نمی توان انتظار رسیدگی مطلوبی داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ نمونه آزمایشگاهی کرونا در استان گرفته می‌شود، یادآور شد: با وجود اینکه چند نفر هم به صورت داوطلبانه به کمک کادر آزمایشگاهی آمده اند اما همچنان با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستیم.

فلاحی از رسانه های استان خواست تا به کمک کادر درمان بیایند و با اطلاع رسانی مناسب به مردم و آگاهی بخشی در زمینه خطرات این بیماری، این کادر را که کارشان بسیار بیشتر ولی توانشان کمتر شده، یاری دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.