در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان

اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه شهردار تهران درباره چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه شهردار تهران درباره چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان در دستور کار دویست و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در قانون ماده ۱۰۰ یازده تبصره وجود دارد که در تبصره ۱ آمده است، تخلف در اصول بهداشتی قلع بنا ضرورت دارد و موضوع تخلفات در ماده ۱۰۰ به تقاضای شهرداری بررسی می شود و در تبصره دوم نیز آمده است که  می‌توان برای تخلفات جریمه مالی در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تشریح دیگر تبصره‌های ماده ۱۰۰ گفت: در مورد احداث بنا در حوزه اراضی مربوطه در صورتی که اصول شهرسازی رعایت شده باشد، می‌تواند با اخذ جریمه پرونده مختوم شود.

سالاری ادامه داد: شورای شهر تهران می‌تواند ارزش معاملاتی ساختمانی را با استفاده فرمول‌های ویژه مشخص کند.

او ادامه داد: آمار‌های احصا شده از معاملات انجام شده در حوزه مسکن بر اساس کد رهگیری نشان می‌دهد ارزش مسکن در هر متر مربع در مناطق ۲۲ گانه ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که سهم شهرداری تهران ۴۴ و سهم ذی نفع ۵۶ درصد است.

پس از اظهار نظر سالاری محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این دستور جلسه دارای جزئیات ریزی است، گفت: ما در حال بررسی دستوری هستیم که به ماده ۱۰۰ این امکان را می‌دهد تا نوعی عوارض برای تخلفات ساختمانی بگیرد و با احتساب درصد‌های مطرح شده به هر حال متخلف سود می‌برد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نباید به گونه‌ای کاسب کارانه به موضوع نگاه کرد و اگر شهرداری تهران تمایل به درآمد داشته باشد، اما ما در شورای شهر موافق آن نیستیم.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران لایحه شهردار تهران درباره چگونگی تعیین ارزش معاملاتی ساختمان در صحن شورای به رأی گذاشته شد و اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق کلیات لایحه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار