شناورهای ناجی بوشهر صاحب پمپ‌ اطفاء حریق شدند

شناور‌های جستجو و نجات (ناجی) بنادر استان بوشهر به‌منظور افزایش ایمنی و همچنین تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای، به پمپ‌های اطفاء حریق مجهز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: رفت و آمد فراوان شناور‌های سنتی در آبراه‌های تحت مدیریت این اداره کل و تراکم آن‌ها در اسکله‌های بنادر تجاری و صیادی استان، باعث می‌‌شود خطرهای متعددی متوجه صنعت دریانوردی شود که آتش‌سوزی یکی از عمده‌ترین آن‌هاست.

محمد قاسمی افزود: با شروع فصل تابستان و افزایش دما،  خطر آتش‌سوزی بیش از دیگر فصول افزایش می‌یابد و آمار آتش‌سوزی‌ در سال‌های گذشته، نشان دهنده همین موضوع است.

او ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای بهبود ایمنی و افزایش توان مقابله‌ با حوادث، چندین مورد را در دستور کار داشته که استقرار شناور‌های آتش‌خوار و نصب و راه‌اندازی تاور‌ (برج)  اطفاء حریق در بنادر، از جمله آن به شمار می‌رود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین برای پشتیبانی و افزایش توان مقابله‌ با حریق، شناور‌های جستجو و نجات این اداره کل به پمپ‌های اطفاء حریق مجهز شدند که این پمپ‌ها شامل پمپ الکتریکی مرکزی با پرتاب آب حدود ۱۵ متر، پمپ روزنباور با پرتاب آب حدود ۶۰ متر و پمپ مرکزی unifire با پرتاب آب حدود ۶۰ متر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.