اعتبارات حمایتی از واحد‌های تولیدی پیش‌بینی شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به سیاست‌های وزارت صمت برای توجه به واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، گفت: اعتبارات حمایت نرم افزاری از این واحد‌ها فراهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه بررسی موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی در تبریز،با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت برای توجه به واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، گفت: اعتبارات حمایت نرم افزاری از این واحد‌ها فراهم است.

صالحی نیا  افزود: واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط در سطح کشور در زمان کنونی نیازمند حمایت‌های نرم افزاری مانند ایجاد خوشه‌های صنعتی و واحد‌های فناور است.

او گفت: از سال گذشته برنامه‌های وزارت صمت در ۷ محور تدوین شده بود که ۴ محور آن شامل مدیریت واردات، توسعه ساخت داخل، بحث صادرات و تنظیم بازار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برخی از شهرک‌ها با محدودیت‌های زیرساختی مواجه هستند، گفت: در این زمینه قراردادی با وزارت نیرو منعقد شده است و در راستا اقدامات لازم برای مرتفع کردن مشکلات برق، گاز، مخابرات و توسعه زیرساخت‌های موجود انجام می‌شود.

صالحی نیا گفت: امید است تا سال ۱۴۰۱ اهداف وزارت صنعت معدن و تجارت به ترتیب اولویت‌ها اجرا شود و طرح‌ها مورد بهره‌برداری و زیرساخت‌ها توسعه یابد.

او با اشاره به اینکه باید بحث توسعه صادرات را به نحوه ممکن با مکانیسم‌های حمایتی پیش برد و تا حد امکان مانع صادرات نشد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و میعانات نفتی به بخش عمده‌ای از کالا‌های اساسی اختصاص یابد.

صالحی نیا با بیان این‌که مدیریت واردات در شرایط فعلی امری بسیار ضروری است، افزود: سال گذشته واردات یک هزار و ۳۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شد، ممنوع شد و ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا نیز به این لیست اضافه شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.