بازگشت دوباره ۱۵۰۰ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید

معاون وزیر صمت، از بازگشت دوباره ۱۵۰۰ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که در جلسه بررسی مشکلات شهرک سرمایه گذاری خارجی و بعثت تبریز سخن می‌گفت افزود: درحال حاضر بیش از ۴۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ هزار واحد از آن‌ها با مشکل تولید مواجه هستند که تلاش می‌شود با برگزاری جلسات مختلف مشکلات این واحد‌ها حل شود.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعال شدن واحد‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح کشور، افزود: از حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی تا پایان سال گذشته بیش از ۱ هزار و ۳۵۰ واحد دوباره به چرخه تولید باز گشته و امیدواریم تا پایان امسال نیز بیش از ۱ هزار ۵۰۰ واحد صنعتی راکد دوباره به چرخه تولید بازگردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود این، رصد و پایش واحد‌ها با ظرفیت مناسب کاری همیشگی است و اطلاعات دریافتی در مورد مشکلات این واحد‌ها در مواردی مانند کمبود نقدینگی، قوانین بیمه تأمین اجتماعی و … به کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولیداستان‌ها منعکس و رفع می‌شود.

او نقش واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در اقتصاد کشور بسیار تعیین کننده دانست و بر حمایت همه جانبه ومؤثر متولیان امر از چنین واحد‌ها تاکید کرد.

صالحی نیا با تأکید بر این‌که بخش اقتصادی برای توسعه فعالیت‌ها نیاز به نگاه ویژه مدیران استانی دارد، گفت: غفلت از رونق تولید، هزینه‌های سنگینی را به مردم و کشور تحمیل خواهد کرد و حتماً توانمند سازی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط نیازمند حمایت نظام بانکی، نظام مالیاتی و بیمه‌ها می‌باشد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال به اجرای طرح‌های توسعه شبکه برق رسانی به شهرک‌های صنعتی در کشور اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود در مدت سه سال با اقدامات لازم مشکل واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی مرتفع شود.

او در ادامه این نشست پس از بیان مشکلات واحد‌های صنعتی شهرک سرمایه گذاری خارجی از سوی سرمایه گذاران و مسئولان شهرک صنعتی استان و مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی موضوع وقفی بودن زمین‌های این شهرک صنعتی و شهرک بعثت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد رضا پور محمدی استاندار اذربایجان شرقی نیز با تاکید براینکه مدیریت ارشد استان برای حل مشکل سرمایه گذاران اهتمام جدی دارد گفت: برای رفع موانع موجود سرمایه گذاران این شهرک با هماهنگی و نظر کارشناسان رسمی دادگستری و اداره کل اوقاف و شرکت شهرک صنعتی آذربایجان شرقی قرار شد به جای زمین‌های اوقافی در شهرک سرمایه گذاری خارجی معوض زمین به اداره کل اوقاف استان در شهرک بعثت تبریز داده شود تا ضمن جلب نظر واقف مشکل واحد‌های صنعتی نیز حل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار