نویسنده تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رونق دوباره تئاتر حضور تماشاگران را به همراه خواهد داشت

زهرا مریدی گفت: مخاطبان تئاتر قشر خاصی هستند که با رونق دوباره آن شاهد حضور دوباره تماشاگران خواهیم بود.

رونق دوباره تئاتر حضور تماشاگران را به همراه خوهد داشتزهرا مریدی کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان و کارشناس نمایش عروسکی درخصوص برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:ما از اعضای دبیرخانه جشنواره تئاتر عروسکی هستیم و قرار بر شروع کار به صورت فشرده از فروردین ماه بود، اما شیوع بیماری سبب لغو برگزاری جشنواره شد. از طرفی نمایشی را برای اجرا در اردیبهشت ماه آماده کرده بودم که آن هم لغو شد.

مریدی با اشاره به بازگشایی سالن‌ها و حضور تماشاگران گفت: به نظر من این مسئله زمان بر است. اکنون بسیاری از خانواده‌ها به همراه کودکان خود به پارک و بازار می‌روند و قشر خاصی به تماشای تئاتر می‌نشینند و همان قشر به این مسئله هم فکر می‌کند که حضور کودکان در سالن‌های تئاتر آسیبی به دنبال ندارد و سلامت کودکان را به خطر نمی‌اندازد بنابراین علی رغم اینکه بسیاری صحبت از اطمینان نکردن خانواده‌ها به سالن‌ها می‌کنند من اینگونه فکر نمی‌کنم، زیرا مخاطبان ما خاص هستند و زمانی که تئاتر رونق یابد شاهد حضور دوباره تماشاگران خواهیم بود.

او ادامه داد: نیمه بهمن ماه در تالار هنر، نمایشی برای اجرا داشتیم و آن اجرا نیمه کاره ماند، ساده‌ترین کاری که می‌توانیم برای خودمان انجام دهیم این است که تالار یا مرکز هنر‌های نمایشی قرارداد خود را با مبلغ بالاتر ببندد و با این تصور که گروه نمایشی تمرین و اجرا داشته به گروه نمایشی کمک کند.

داور جشنواره تئاتر خانوادگی در خصوص اجرا‌های این جشنواره بیان کرد: در جشنواره تئاتر خانوادگی اجرا‌هایی را دیدم که بسیار زیبا بود و خانواده‌ها با همکاری خود نمایش‌های خلاقی را اجرا می‌کردند. شاید این شرایط سبب شد تا خلاقیت‌هایی در تئاتر ایجاد شود و تئاتر منحصر به سالن نمایش نباشد نه اینکه بخواهیم شکل تئاتر را تغییر دهیم بلکه باید بتوانیم آن را گسترش دهیم و مردم بیشتری را با آن آشنا کنیم تا سبب جذب تماشاگر به سالن‌های تئاتر شود.

وی افزود: جشنواره خانوادگی را شهرداری منطقه ۱۱ برگزار کرده و قرار بر اجرای نمایش خانوادگی در زمان ۲ الی ۳ دقیقه در خانه بود،تلاش پدر و مادر و بچه‌ها بسیار برای ما جالب توجه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.