اخذ مجوز ISO ۱۷۰۲۵ توسط آزمایشگاه کنترل مواد غذایی

معاون غذا و داروی خراسان شمالی گفت:آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی موفق به کسب گواهی ISO ۱۷۰۲۵ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: آزمایشگاه مرجع کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو، پس از دو سال با تلاش بی وقفه‌ی مدیران و کارشناسان و پس از بازرسی ممیزان موفّق به کسب گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه (ISO۱۷۰۲۵) از سوی مرکز ملی تایید صلاحّیت ایران (NACI) شد.

یوسفی افزود: ISO۱۷۰۲۵ استانداردی بین المللی و تخصصی ویژه آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون می‌باشد که به احراز صلاحیت این آزمایشگاه‌ها می‌پردازد.

او اظهار داشت: آزمایشگاه ضمن انجام بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های ارسال شده از مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مراکز بهداشت استان و دیگر ارگان‌ها در خصوص رعایت ضوابط پروانه ساخت تولید و مطابقت نتایج آزمون‌ها با ضوابط بهداشتی و ملی موجود و الزامات سازمان غذا و دارو اظهار نظر می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان و تسهیل پذیرش نتایج آزمون، اطمینان از صحت آزمایش‌ها و آزمون‌های انجام شده در آزمایشگاه مرجع، استانداردسازی روش‌های اجرایی و مدیریتی جهت تسهیل همکاری میان آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان ها، کسب اطمینان از کالیبره شدن تجهیزات آزمایشگاه و ... از مزایای اخذ این گواهی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.