در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انجام روزانه ۲۰ هزار تست کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روزانه ۲۰ هزار تست کرونا در کشور انجام می شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: افزایش میزان ابتلا به بیماری کرونا به معنای خیز دوباره و شروع مجدد بیماری کووید ۱۹ در کشور نیست.

او افزود: امروزه تعداد آزمایش‌های انجام گرفته از افراد در سراسر کشور افزایش پیدا کرده است، به طوری که تعداد آزمایش‌ها در اسفندماه ۲ هزار و ۵۰۰ تست در روز بود که امروز این تعداد، به ۲۰ هزار تست در روز رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: اکنون در مرحله بازگشایی، افزایش مراودات و تردد‌ها در سطح شهر هستیم. بالتبع در چنین شرایطی رفتار‌های مردم تغییر پیدا کرده و احتمال افزایش میزان ابتلا هم افزایش پیدا می‌کند.

جهانپور بیان کرد: افزایش سفر‌های غیرضروری، تاثیر نسبی در افزایش میزان مبتلایان به بیماری کرونا داشته است. براین اساس رهگیری افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده به طور جدی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه رهگیری بیماران و افراد در تماس با آنها در هفته‌های آخر اسفند و روز‌های اول فروردین به گستردگی امروز انجام نمی‌گرفت، افزود: در حال حاضر رهگیری مبتلایان به کرونا جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود. بر اساس آخرین دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت، رهگیری این بیماران و مراقبت زودهنگام، بهترین روش مقابله با بیماری کروناست.

او تاکید کرد: با توجه به کاهش مرگ و میر و میزان بستری افراد در بیمارستان‌ها و همچنین موارد حاد بستری در آی سی یو، ما نگرانی بابت خیز دوباره بیماری در کوتاه مدت نداریم. هر چند که ما نگرانی جدی از تغییر رفتار مردم و عادی انگاری آنها در چنین شرایطی هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مردم باید نکات بهداشتی مانند شستن مکرر دست با آب و صابون یا محلول‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل را مد نظر خود قرار دهند و فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق رعایت کنند، زیرا زنجیره انتقال ویروس کرونا با فاصله گذاری قطع و بیماری کنترل می‌شود.

لزوم استفاده از ماسک در سطح شهر 

او گفت: مردم باید در هنگام تردد در سطح شهر و به خصوص مناطق شلوغ از ماسک استفاده کنند این کار باعث محافظت خود و افراد در تماس نزدیک با آنها می‌شود.

جهانپور در پایان گفت: با توجه به اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است. توصیه ما این است که مردم بیماری کرونا را تمام شده فرض نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.