رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

تولید قلم انسولین داخلی در آینده نزدیک

شانه‌ساز گفت: برنامه‌ریزی برای تولید قلم انسولین شروع شده و دو شرکت ظرف روز‌ها و ماه‌های آینده فرایند تولید را آغاز خواهند کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انسولین یکی از اقلامی است که بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور را دارد، گفت: با وجود اینکه سال‌ها این دارو را به صورت ویال در کشور تولید می‌کردیم، اما به دلیل اینکه ذائقه و سلیقه بیماران عوض شده و به سمت "پن" و اقلام دیگر انسولین تغییر یافته است، در تامین این اقلام با مشکلاتی مواجه هستیم.

او افزود: برنامه‌ریزی برای تولید این اقلام شروع شده و دو شرکت ظرف روز‌ها و ماه‌های نزدیک اقدام به تولید خواهند کرد. یک شرکت به صورت تحت لیسانس و شرکت دیگر هم به صورت ژنریک. امیدواریم با این روند بتوانیم بخش اعظمی از نیاز بیماران‌ به انسولین را در داخل تامین کنیم.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو، یکی از این شرکت‌ها برای سال نخست، تامین ۲۵ درصد بازار را هدف‌گذاری کرده و برنامه دارد که طی مدت کوتاهی بیش از ۵۰ درصد بازار را تامین کند. امیدواریم با همکاری شرکت‌های دیگر بتوانیم طی یکی دو سال آینده نیازمان به اشکال مختلف وارداتی انسولین را برطرف کنیم و نیم نگاهی هم به صادرات داشته باشیم.

او تاکید کرد: به دنبال برنامه‌ریزی که صورت گرفته و تولیدی که در داخل کشور توسط چند شرکت خواهیم داشت، به زودی شاهد هیچ کمبودی در زمینه تامین انسولین برای بیماران نخواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار