اصول بهداشتی برای بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اجرا می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به‌محض آماده‌سازی و اجرای شیوه‌نامه‎های بهداشتی، زمان حضور دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکرم فرهادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده در استان و به‌منظور کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی، به‌محض آماده‌سازی و اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان حضور دانشجویان در این دانشگاه و اسکان آن‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی اعلام خواهد شد.

او در خصوص نحوه بازگشایی خوابگاه‌ها، گفت: در صورت بازگشایی دانشگاه، اسکان دانشجویان بر اساس فهرست ارسالی از سوی دانشکده‌ها خواهد بود و حداکثر دو نفر در هر اتاق ساکن خواهند شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر غربالگری دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه‌ها افزود: ضروری است همه دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه‌ها در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند تا غربالگری اولیه برای آنان انجام گیرد.

فرهادی ادامه داد: به‌منظور کم کردن احتمال شیوع ویروس کرونا در مدت اسکان، رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت الزامی است و این دستور عمل‌ها در خوابگاه‌ها نصب شده است.

او در خصوص مراقبت‌های پزشکی از دانشجویانی که در زمان اقامت آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است، عنوان کرد: اگر دانشجویی در مدت اسکان آزمایش کرونایش مثبت شد و امکان رفتن به منزل برایش فراهم نبود، شرایط اسکان و قرنطینه در خوابگاه برای او در نظر گرفته‌ می‌شود. تاکید ما بر این موضوع است که در صورت قرنطینه خوابگاهی، همه موارد بهداشتی رعایت شود و دانشجو از خوابگاه خارج نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دانشجویانی که در این مرحله نیاز به اسکان خوابگاهی ندارند می‌توانند با هماهنگی لازم برای جمع‌آوری و خارج کردن وسایل خود اقدام کنند، البته این امکان از بعد از تعطیلات نوروز برای دانشجویان فراهم‌شده است.

فرهادی افزود: در مدت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی قوانینی برای سلامت و پیشگیری از انتقال ویروس، مانند ممنوعیت پذیرش مهمان در خوابگاه از سوی دانشجو، نبود شرایط استفاده از فضا‌های عمومی خوابگاه نظیر سالن مطالعه، اتاق رایانه، نمازخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و اتاق تلویزیون در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.