فقط ۴۰ درصد از اصناف مشمول تسهیلات کرونایی می‌شوند

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کل حوزه اصناف مشمول ۱۳ رسته‌ای می‌شوند که می‌توانند تسهیلات کرونایی را دریافت نمایند.اما با وجود شرایط سختی که تعیین کردند، از همان میزان نیز تعداد اندکی می‌توانند استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کل حوزه اصناف مشمول ۱۳ رسته‌ای می‌شوند که می‌توانند تسهیلات کرونایی را دریافت نمایند اما با وجود شرایط سختی که تعیین کردند، از همان میزان نیز تعداد اندکی می‌توانند استفاده کنند.
 
او در خصوص تسهیلات کرونایی برای اصناف، افزود: ۱۳ رسته هستند که می‌توانند از تسهیلات کرونایی استفاده کنند که همه در حوزه اصناف نیستند، بلکه بخشی مربوط به حوزه‌های دیگر است.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کل حوزه اصناف مشمول آن ۱۳ رسته می‌شوند که با وجود شرایط سختی که تعیین کردند، از همان میزان نیز تعداد اندکی می‌توانند استفاده کنند. فیلتر اول ۱۳ رسته است، بعد از رد شدن از این فیلتر باید بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، فیلتر بعدی این است که نباید نیرویی را نسبت به معدل آذر، دی و بهمن تعدیل کرده باشند. با وجود این فیلتر‌ها در نهایت چیزی باقی نمی‌ماند.

بنانژاد بیان کرد: بازگشایی همه رسته‌ها به جز تالار‌ها توسط رئیس‌جمهور اعلام شده است. در نهایت چه تصمیمی برای تالار‌ها در ستاد خواهند گرفت؟ این کار با توجه به اشتغالی که ایجاد کردند و صنوف جانبی که دارند، ضروری است. تالار صنف اصلی بوده که صنوف جانبی زیادی دارد و با عکاس و فیلمبردار، مزون‌ها، گل‎فروشی، طلافروشی، لباس‌فروشی‌ها و حتی کفش‌فروشی‌ها ارتباط مستقیمی پیدا می‌کند.
 
او تصریح کرد: متاسفانه هنوز برای تالار‌ها تصمیمی گرفته نشده، چهار ماه است که تعطیل هستند و چه نیرو‌های خودشان به صورت رسمی و چه غیر رسمی به صورت پاره وقت، مشکل بیکاری دارند. ما حدود ۲۰۰ تالار در مشهد داریم که متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ نفر نیرو دارند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و برای آن‌ها شرایطی ایجاد نکنیم که وارد بازار کار شوند، آسیب جدی از این حوزه می‌بینیم. هفته پیش افراد زیادی از صنف تالار‌ها مراجعه کردند که تکلیفشان مشخص شود و بدانند چه کاری قرار است انجام دهند.

رئیس اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: خسارت اصناف قابل ارزیابی نیست، زیرا هنوز این وضعیت تمام نشده، همچنان ادامه‌دار است و بعد از اینکه کرونا تمام شود نیز تمام نخواهد شد. در خصوص ابطال پروانه‌ها نیز ما روال معمولی داریم که تعدادی صادر و تعدادی ابطال می‌شود. تا حدود ۲۰ روز پیش که آمار ابطالی‌ها را گرفتم، همانند روال معمول بود و هنوز تاثیر کرونا روی آن مشخص نشده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.