در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رضایت ۷۰ درصدی استادان از کلاس‌های مجازی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: طبق نظر سنجی از استادان این دانشگاه، حدود ۷۰ درصد از سیستم مجازی رضایت داشتند.

شجاع احمدوند، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری آزمون جامع دکتری اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای برگزاری آزمون جامع دکتری نگرفته ایم و بعید می‌دانم که بتوانیم به صورت مجازی این کار را انجام دهیم.

او ادامه داد: حدود یک الی دو ماه تا برگزاری آزمون جامع دکتری فرصت داریم و به احتمال زیاد به علت تعداد کم دانشجویان، این آزمون را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و به تصمیم گیری‌های بیشتری نیاز داریم.

برگزاری امتحانات پایان ترم، دغدغه دانشگاه علامه طباطبایی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در حال حاضر تمرکز و تمام دغدغه دانشگاه علامه طباطبایی، برگزاری امتحانات پایان ترم است و آزمون جامع دکتری در اولویت نیست و فقط از گروه‌های خود درخواست کردیم منابعی را به دانشجویان معرفی کنند؛ خوشبختانه برای هر درسی، منبعی معرفی و در سامانه بارگذاری شده و آن را در سایت دانشکده‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم.

احمدوند با اشاره به حضور دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: دانشجویان مقطع دکتری برای شرکت در کلاس‌ها به دانشگاه نمی‌آیند و برای حضور آن‌ها هیچ نیازی نبوده است؛ برخی از رشته‌های روان شناسی دانشگاه به صورت مطالعه بر جامعه مانند مدارس استثنایی و ... است و در این موارد به بازگشایی مدارس نیاز است که دانشجویان بتوانند با حضور در آنجا داده‌های خود را جمع آوری کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با نظر سنجی که در میان استادان انجام دادیم، حدود ۷۰ درصد از سیستم مجازی رضایت کامل داشتند؛ با اینکه برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی تجربه اولیه بود، اما طبق آمار به دست آمده اکثریت استادان از این وضعیت راضی بودند و به همین علت نیازی به حضوری برگزار کردن جلسات نبوده است. البته تعدادی از استادان و دانشجویان به علت آشنا نبودن با سیستم مجازی یا احساس سختی در آن، متقاضی حضوری برگزار کردن کلاس‌ها بوده اند.

احمدوند ادامه داد: از ۱۲۰۰ استاد، شاید کمتر از ۳۰ نفر، آن هم استاد مدعو، نتوانستند وارد کلاس‌های مجازی شوند، اما بقیه استادان که بیشتر آن‌ها جزو استادان تحصیلات تکمیلی و دکتری هستند از طریق سامانه مجازی روند برگزاری کلاس‌ها را پیش گرفتند و اکنون هفته‌های پایانی از ترم جاری را می‌گذرانیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مشکلات کلاس‌های مجازی افزود: سامانه مجازی گاهی با مشکلاتی از قبیل قطع شدن، ترافیک و ... رو به رو بوده است و به همین علت ممکن است کلاس‌ها با کمی تاخیر شروع شده و باعث ایجاد نگرانی برای استادان و دانشجویان شود؛ امیدواریم بتوانیم با تقویت زیرساخت‌هایی که مربوط به دانشگاه است، مشکلات را تا حد توان رفع کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
برا استاداي تنبل كه از زحمت جواب دادن به سئولاي دانشجوها در رفتن آره خيلي خوبه و كاملا راضي هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
رضایت دانشجویان رو بررسی بکنید لطفا
اساتید که تدریس میکنند، زحمت هم داره، اما بیشترین فشار روی دانشجوهاست که باید مطالب رو با یک ارتباط تقریبا یک طرفه دریافت بکنند و یاد هم بگیرند.
شش ترم حضوری درس خونده دانشجو، حالا انتظار دارند که با وضعیت جدید هم همون و حتی بیشتر از قبل فعالیت بکنه.
ولی اینطور نیست، باید دانشجو بود تا وضعیت رو متوجه شد و درک کرد.
آخرین اخبار