رئیس اداره دخانیات تالش از توتونکاران این شهرستان خواست، برای بیمه خود به تعاونی دهیاران و جهت بیمه مزارع توتون، به دفتر مورد تایید این اداره مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، فتحعلی چراغی ، رئیس اداره دخانیات تالش از توتونکاران تالش گفت : ۵۳۱ توتونکار در ۲۴۰ هکتار اراضی کشاورزی تالش به کشت توتون مشغول هستند و اغلب این اراضی در دهستان جوکندان قرار دارد و چند مزرعه توتون در سال‌های گذشته در اثر سیلاب و خشکسالی خسارت دیده بود.

او افزود: توتون تالش از مرغوبترین انواع آن در استان گیلان است و میانگین تولید آن در تالش با لحاظ مساعد بودن آب و هوا و زمین و قابلیت توتونکار، سه تن در هکتار است.

رئیس اداره دخانیات تالش از توتونکاران تالش گفت: توتون در هر سال یک دوره کشت می‌شود و اداره دخانیات تنها اداره‌ای است که از کشاورزان توتونکار پشتیبانی و حمایت می‌کند و کود، سموم و خزانه توتون را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و بهره برداران، هزینه آن‌ها را بعد از نخستین فروش پرداخت می‌کنند.

فتحعلی چراغی افزود : کشاورزان توتونکار این شهرستان به دلیل حمایت همه جانبه این اداره، مشکل خاصی ندارند و با زیرپوشش بیمه بردن خود و مزارع توتون، از بابت خسارت احتمالی حوادث طبیعی نگرانی نخواهند داشت.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.