میدان شهدا، تنها ایستگاه جزیره ای قطار شهری در خاورمیانه

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: در ایستگاه میدان شهدا، همزمان چند خط قطارشهری در یک طراز قرار گرفته که این ظرفیت تنها ایستگاه جزیره‌ای در خاورمیانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرامرز کیامرزی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در حاشیه برگزاری تور رسانه ای گفت: در ایستگاه میدان شهدا همزمان دو خط قطارشهری احداث می‌شود و مسافران دسترسی به چند مسیر را دارند که تنها ایستگاه جزیره‌ای در خاورمیانه است.

او با اشاره به اینکه این ایستگاه در عمق ۴۳ متری زیر زمین با ۲۸.۵ کیلومتر و دارای ۲۴ ایستگاه است، افزود: این ایستگاه با عرض ۵۰ متر جزو عریض‌ترین ایستگاه قطار شهری در کشور است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد ادامه داد: برآورد هزینه برای این پروژه ۶۵ میلیارد تومان برای هرکیلومتر و در مجموع ۱۷ هزار میلیارد و ۹۰۰ تومان برای کل پروژه هزینه برآورد شده است.
 

کاهش بار ترافیکی مشهد به طرقبه و شاندیز

مجید بخت آزما مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد در ادامه این بازدید گفت: اجرای پروژه با اجرای پروژه اصلاح هندسی و تعریض پل پرتوی در انتهای بولوار وکیل آباد، مشکل ترافیکی از نیمه فروردین ماه امسال آغاز و در مسیر رفت به پایان رسیده است، این پروژه در مسیر برگشت نیز تا پایان ماه به پایان می‌رسد. در تمام ضلع شمال و جنوب این مسیر نیز فضای سبز ایجاد شده و برای اجرای این پروژه ١٥٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: با توجه به زیاد بودن تصادف و حوادث رانندگی در مسیر بلوار وکیل آباد، طرح کاهش تصادفات با همکاری دادستانی و پلیس راهنمایی و رانندگی از پارسال در این بولوار در دست اجرا است و به منظور کاهش سرعت، فاصله زمانی مکانی تردد خودرو‌ها توسط دوربین‌ها در این مسیر ثبت شده و خودرو‌های متخلف جریمه می‌شوند. خودرو‌های حادثه ساز نیز توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شوند و رانندگان خودرو‌هایی که بیشتر از چهار مرتبه در بولوار وکیل آباد حرکات خطرآفرین داشته باشند با اقدام معاون دادستان ملزم به حضو در دوره‌های آموزشی ترافیکی می‌شوند.
 
مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: توقفگاه آزادی نیز در سه طبقه با ٤٠ هزار متر زیربنا در دست اجرا است.

بخت آزما بیان کرد: این پروژه با ظرفیت ٦٠٠ دستگاه خودرو سواری و ۳۵ دستگاه اتوبوس با هزینه یک هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال از سال ٩٧ آغاز شد و تاکنون ٥٧ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان مهر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: در مجموع در خرداد ماه امسال ١٧ پروژه با اعتبار پنج هزار و ١٧٠ میلیارد ریال در حوزه معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری این شهر آماده بهره برداری است.
 
میدان شهدا، تنها ایستگاه جزیره ای در خاورمیانه
 

تقاطع چهار سطحی آزادگان نخستین تقاطع چهارسطحی شرق کشور 

فرهاد عرب معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیرینایی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه بازدید خبرنگاران از طرح تقاطع چهار سطحی آزادگان، گفت: این طرح های شهری منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بلوار نمایشگاه به بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بلوار امام علی (ع) به بلوار مهدیه، دو چپگرد بلوار امام علی به سمت وکیل آباد و بلوار مهدیه به سمت بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود.
 
او افزود: اجرای این طرح از بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی تا ۲۵ اسفند امسال به پایان می‌رسد.
 
معاون اداره کل نظارت و اجرای طرح‌های زیرینایی معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در زمان اجرای این طرح برای انتقال ترافیک میدان نمایشگاه مشهد، سه کیلومتر مسیر انحرافی نیز ایجاد شده است.
 
عرب در خصوص طرح تقاطع غیر همسطح خیابان مصلای مشهد، بیان کرد: این طرح به طول هزار و صد متر به صورت زیرگذر اجرا می‌شود و هم اکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
او تصریح کرد: این طرح از تقاضا‌های ۱۰ ساله ساکنان منطقه است و با اجرای آن بار ترافیکی و آلودگی هوا در منطقه مصلای مشهد کاهش می‌یابد و محور جدید دسترسی به بهشت رضا (ع) نیز ایجاد خواهد شد.

در مجموع در خرداد ماه امسال ١٧ طرح با اعتبار پنج هزار و ١٧٠ میلیارد ریال در حوزه معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد آماده بهره برداری است.

این پروزه منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بولوار نمایشگاه به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی"میثاق"، بولوار امام علی (ع) به بولوار مهدیه و دوچپگرد بولوار امام علی (ع) به سمت وکیل آباد و بولوار مهدیه به سمت بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهد شد.

میدان شهدا، تنها ایستگاه جزیره ای در خاورمیانه
 

تقاطع غیر همسطح ابوطالب

مجید بخت آزما مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد گفت: باتوجه به مطالبه چندساله مردم منطقه شهید چراغچی و تاکید شهردار مشهد عملیات اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی با احداث یک تقاطع غیرهمسطح بتنی آغاز شده است.
 

او افزود: اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی موجب رشد اقتصادی منطقه، افزایش امنیت منطقه شهید چراغچی و کاهش ترافیک خواهد شد و با توجه به دستور شهردار مشهد در دستور قرار گرفته است.

پروژه غیرهمسطح ابوطالب از اردیبهشت ماه امسال شروع شده و تا بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.

دوربرگردان زیرگذر شهیدبرونسی

مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این پروژه جهت کاهش بارترافیکی مسیر برگشت بولوار وکیل آباد دوربرگردانی برای هدایت بخشی از ترافیک این بولوار به بزرگراه شهید برونسی در این بولوار در حال احداث است.

 
بخت آزما بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دوربرگردان شهید برونسی ظرف ۸ ماه و با هزینه‌ای حدود ۲۱ میلیارد تومان اجرا می‌شود. شروع این زیرگذر حدود ۹۲۰ متر از بولوار وکیل آباد در مسیر غربی بلوار برونسی و ۱۱۵ متر بعد از ورودی استخرشهید فرومندی به سمت فکوری است.

این پروژه از اردیبهشت ماه امسال شروع و تا بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تقاطع غیرهمسطح مصلی

او تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح مصلی از پروژه‌هایی است که از ۱۰ تا ۱۵ سال مورد تقاضا و خواست شهروندان بوده است و از نتایج احداث و اجرای این تقاطع، می‌توان به کاهش بارترافیکی، آلودگی هوا و رعایت سرعت منطقه اشاره کرد و اتصال پل چهارم در این مسیر مجموعه شهرک‌های موجود را از بن بست خارج می‌کند. همچنین از این محور جدید، دسترسی به بهشت رضا ایجاد خواهد شد و اتصال بولوار محمدآباد به این مجموعه هم رونق خوبی ایجاد می‌کند.

این پروزه از بهمن ۹۸ شروع و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
 
میدان شهدا، تنها ایستگاه جزیره ای در خاورمیانه
 

پارکینگ آزادی

مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: با توجه به تقاضای شهروندان برای استفاده از بوستان ملت و کمبود پارکینگ در این محل و همچنین مشکلات پاییانه اتوبوس رانی که در مجاورت بوستان قرار داشت. این طرح در دستور کار قرار گرفت. پایانه اتوبوس رانی آزادی با وجود توقف و تردد تعداد زیادی اتوبوس، برای شهروندان و افرادی که برای ورزش به بوستان ملت مراجعه می‌کردند، آلودگی صوتی و محیطی ایجاد می‌کرد و برهمین اساس تصمیم گرفته شد پارکینگ و پایانه اتوبوس رانی آزادی احداث شود.

جاده ۷۵ متری رضویه" مهدی آباد"

بخت آزما اظهار کرد: بهسازی باند اول و احداث باند دوم بزرگراه ۷۵ متری رضویه از میدان اروند تا شهرک رضوی به طول ۱۱.۵ کیلومتر از مرداد ماه ۹۸ آغاز شد. این پروژه شامل احداث باند دوم به طول ۹.۵ کیلومتر بهسازی باند اول به طول ۳.۵ کیلومتر و احداث پل چهار دهانه به طول ۸۰ متر است.

این پروژه از سال مرداد ۹۸ و تا مرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بازگشایی مسیر کوشش تا خلج

او افزود: بازگشایی انتهای بولوار کوشش و اتصال آن به شریان اصلی شهری در حال اجرا است. در این طرح کخ پیش بینی می‌شود کار اتمام آن ۲ سال زمان ببردمبلغ ۲۲۲ میلیارد ریال هزینه خواهد شد. از نتایج مثبت بازگشایی انتهای کوشش برای شهروندان محله سیدی می‌توان به کاهش ترافیک خیابان‌های کوشش و قائم اشاره کرد و اتصال خیابان کوشش به خیابان‌های خلج، قائم، بولوارنماز و دسترسی ساده‌تر به هفت حوض نام برد. از دلایل طولانی بودن و پرهزینه بودن این پروژه تسطیح بخش دوم این پروزه است که کاری دشوار و زمان بر خواهد بود.
 
این پروژه از اردیبهشت ۹۸ شروع و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
 

اصلاح هندسی و تعریض پل جنوبی مهندس پرتوی

مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این پروژه موجب افزایش عرض پل مهندس پرتویی در مسیر برگشت از طرقبه و شاندیز به مشهد می‌شود و سهولت تردد شهروندان و زائران را در مسیر بازگشت از ییلاقات و نقاط تفریحی فراهم می‌آورد و موجب کاهش آلودگی و ترافیک خواهد شد.
 

این پروژه از فروردین امسال شروع و تا خرداد ماه امسال به بهره برداری رسیده است.


بازسازی اتوبوس‌های فرسوده


عباس اتحادی سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد در بازدید خبرنگاران از پروژه خط سوم بی. آر. تی مشهد گفت: با توجه به شرایط تحریم، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با مشکل مواجه شد لذا از سال قبل بازسازی این ناوگان در دستور کار قرار گرفت.

هم اکنون ٨٥ درصد این ناوگان مجهز به سیستم سرمایشی است، خط سوم بی. آر. تی از شهریور سال ٩٤ از مسیر انتهای بولوار شهید بسکابادی تا انتهای بلوار امامیه به طول ٣٠ کیلومتر و با ١٠٤ ایستگاه ایجاد شد.

اتحادی بیان کرد: از آبان سال ٩٦ ادامه این مسیر از حرم مطهر رضوی به میدان آغاز شد و هم اکنون روزانه ٨٠ هزار مسافر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار