بیمه شخص ثالث الکترونیکی شد

امروز با حضور مقامات بیمه مرکزی و بیمه ایران صدور بیمه نامه شخص ثالث الکترونیکی شد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم رونمایی از الکترونیکی شدن بیمه شخص ثالث با حضور مقامات بیمه مرکزی برگزار شد.

رضایی رئیس بیمه ایران در این نشست اظهار کرد: بیمه ایران با توجه به زیرساخت های موجود در ۸ زمینه بیمه نامه قابل فروش دارد.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیمه نامه ها از طریق شبکه فروش انجام می شود. ما در مرحله اول اعلام خسارت و تشکیل پرونده را دیجیتالی کردیم که در مرحله دوم رونمایی از آیین پرداخت خسارت دیجیتالی تا مبلغ ۳ میلیون تومان است.

رضایی گفت: الکترونیکی شدن بیمه های شخص ثالث در حال حاضر در تهران اجرا می شود و به زودی در سراسر کشور اجرا خواهد شد. این مقام مسئول تصریح کرد: زمانی که حادثه ای رخ دهد, بیمه گذار می تواند به سایت ایران من به نشانی my.tehran.ir مراجعه کرده و به صورت برخط عکس و فیلم از خودروی خسارت دیده خود را به همراه مدارک مورد نیاز از جمله گواهینامه و شماره پلاک خود در سامانه ارسال و ثبت کند.

وی بیان کرد: کارشناسان بیمه ایران خسارت را بررسی کرده و مبلغ مورد نظر را به شماره شبای فرد خسارت دیده واریز می‌کنند.

غلامرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی دراین برنامه اظهار کرد: لازم است که سایر خدمات صدور و پرداخت خسارت بیمه بر خط شود.

وی ادامه داد: بیشتر از ۵۰ درصد بیمه شخص ثالث در بیمه ایران انجام می شود, پس می توان گفت برخط شدن پرداخت خسارت شخص ثالث از اهمیت ویژه‌ای در این بیمه برخوردار است.

سلیمانی بیان کرد: اعتبار شرکت‌های بیمه‌ای در پرداخت سریع خسارت است و اگر فرض کنیم یک درصد از افراد بخواهند در اعلام خسارت تخلف کنند, نمی‌توانیم ۹۹ درصد بقیه افراد را به دلیل کنترل بیش از حد ناراضی نگه داریم و خسارت‌ها باید به موقع پرداخت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه مرکزی ، شخص ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار