نخستین واحد تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی خلخال راه‌اندازی شد

نخستین کارگاه تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی و میوه خشک‌کن خلخال در روستای درو این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، این کارگاه با عنوان آرمان جاویدان آسمان چال به عنوان اولین مجموعه کسب و کار نوین با همکاری تعدادی از اهالی روستای درو و جوانان جویای کار این روستا راه‌اندازی شده است.

استفاده از الگو‌های نوین کشت محصولات کشاورزی پربازده و مقاوم در برابر سرما و متناسب با شرایط اقلیمی و جوی منطقه جزو برنامه‌های کارآفرینان برای توسعه ورونق اقتصادی بخش کشاورزی شاهرود است.

مدیریت مجموعه کسب و کار نوین روستای درو شاهرود خلخال فعالیت خود را با بسته‌بندی گیاهان دارویی منطقه آغاز و در ادامه کار نسبت به جمع‌آوری میوه باغ‌های شاهرود و خشک‌کنی و بسته‌بندی آن اقدام و در نظر دارد بخشی از درآمد حاصله را نیز برای امور خیریه در منطقه اختصاص دهد.

۱۰ سال پیش نیز کارشناسان کشور ژاپن اقدام به راه‌اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی محصولات باغی و کشاورزی در روستای شال از توابع بخش شاهرود خلخال موسوم به جی‌جی‌پی با هدف ایجاد اشتغال بانوان روستایی کرده بودند، که این کارخانه پس از چند ماه فعالیت تعطیل شد.

واقع شدن بخش مهمی از باغ‌های میوه خلخال در بخش شاهرود، این منطقه را به یکی از قطب‌های بزرگ تولید سردرختی و میوه تبدیل کرده و در حال حاضر بیشترین سطح تولید گردوی خلخال از باغ‌های گردوی شاهرود برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.