بررسی ارائه تسهیلات و مشوق‌های اقتصادی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کوثر

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت:ارائه تسهیلات و مشوق‌های اقتصادی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کوثر بررسی شد.

افسانه جهانی در جلسه شورای اداری شهرستان کوثر با محوریت جمعیت و فرزندآوری و جهاد تبیین مدیران و روسای ادارات را مکلف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و گفت: اجرای این قوانین باید در اولویت کاری مسؤولان باشد و طبق ماده ۷۱ این قانون مستنکفین از اجرای قانون باید شناسایی شوند.

او شیوه‌نامه اخذ تسهیلات تشویقی قرض‌الحسنه ازدواج، خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال زوجین متولد دهه ۶۰ روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر را تبیین کرد و از دهیاران خواست اقدامات لازم برای بهره‌مندی زوجین دهه شصتی روستایی از امتیازات ویژه حمایتی را که یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، انجام دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده درگیر جنگ شناختی هستیم و در این جنگ، دشمن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه را مورد هدف قرار داده و برای تغییر هنجارها، ارزش‌ها، باور‌ها و نگرش‌ها از طریق مدیریت ادراک تلاش می‌کند، گفت: مسلح شدن به مبانی امام جامعه و تقویت عقلانیت برای مدیریت جنگ شناختی دشمن ضروری بوده و این امر نیازمند برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی است.

گفتنی است؛ برگزاری نشست کارگروه تخصصی بانوان به‌منظور تدوین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه زنان و خانواده با حضور بانوان فعال و فرهنگی، بازدید از کارگاه آموزش و تولید فرش دستباف و کارگاه تولید پوشاک و چرم‌دوزی، از دیگر برنامه‌های جهانی در جریان سفر به شهرستان کوثر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.