تسهیل در اجرای سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت نیازمند هماهنگی است

استاندار اردبیل با تأکید بر هماهنگی همه حوزه‌های اداری و مردمی برای اجرای سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد.

سیدحامد عاملی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با تأکید بر هماهنگی همه حوزه‌های اداری و مردمی برای اجرای سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت، گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان در راستای تسهیل ازدواج آن‌ها و فرزندآوری، به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

او بیان کرد: هماهنگی همه حوزه‌های اداری و مردمی برای اجرای سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت مورد تأکید است چراکه عدم هماهنگی در برخی بخش‌ها مانعی برای رسیدن به اهداف ترسیم‌شده محسوب می‌شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر نقش اثرگذار گروه‌های مردمی و جهادی در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت، افزود: ترسیم راهبرد‌ها و برنامه‌ریزی بر اساس نظام استراتژیکی در تحقق برنامه‌ها دارای اهمیت است.

تداوم واگذاری زمین در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت در اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به حمایت‌های تسهیلاتی انجام‌گرفته در استان به‌منظور اجرای سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت، تصریح کرد: از ۹۰۰ مورد حائز شرایط دریافت زمین در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت، ۶۵۰ مورد اختصاص یافته و مابقی نیز در حال انجام است.

عاملی اظهار کرد: تلاش دولت برای ایجاد اشتغال، مهم‌ترین اقدام برای تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری بوده و در این خصوص جهت ایجاد ۱۲هزار اشتغال قطعی در حوزه‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی در سطح استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های عملی و هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

احصا ۲۹ شاخص مرتبط با جمعیت در شهرستان‌های اردبیل

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست از احصای ۲۹ شاخص مرتبط با جمعیت به تفکیک در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: اقدامات مربوط به جمعیت بر اساس اولویت این شاخص‌های احصاشده اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در این خصوص نیز اولین دوره تربیت کنش‌گران جمعیت با همکاری دستگاه‌ها و حضور نمایندگانی از شهرستان‌ها برگزار شد و این کنش‌گران بعد از آموزش با توجه به اولویت‌های شهرستان‌های خود، در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.