اشتغال بیش از هزار نفر در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: حدود ۷۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود هزار نفر به صورت غیر مستقیم در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی شامل دوغارون و باجگیران مشغول به کار هستند.

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: حدود ۷۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود هزار نفر به صورت غیر مستقیم در بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی شامل دوغارون و باجگیران مشغول به کار هستند.

او در خصوص واردات از افغانستان افزود: واردات، یکی از مولفه‌هایی است که پیگیر آن هستیم تا نیاز کشور افغانستان را در تامین تراز تجاری فراهم کنیم و هم کالا‌های مورد نیاز کشورمان را نظیر محصولات کشاورزی مثل کنجد، کشمش، بادام، چلغوز و فراورده‌های دامی به طریق واردات از این کشور تامین کنیم.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی ادامه داد: تعرفه‌های گمرکی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های واردات کالا است که سعس می‌کنیم تعرفه گمرکی کالا‌های وارداتی از کشور افغانستان را کاهش دهیم تا صادرات برای این کشور مقرون به صرفه باشد.

حقیقی با اشاره به توقف صادرات سوخت و تغییر شیوه صادرات آن، بیان کرد: اجرای طرح عرضه سوخت مرزنشینان، یک طرح موقتی بود که در حال حاضر شیوه آن عوض شده و قرار است به زودی عرضه سوخت مرزنشینان مجددا از سرگرفته شود و نیز باقی میزان سود پرداخت نشده توسط وزارت نفت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام// ا.چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.