لزوم جهش سمن‌های محیط زیستی سیستان و بلوچستان برای همکاری و همیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سمن‌های محیط زیست، سخنگو و بازوی توانمند محیط زیست برای حفظ طبیعت، حیات وحش و حق حیات هستند.

پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در بازدید از سمن‌های محیط زیستی حوزه بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: سمن‌های محیط زیستی همراهانی هستند که بی واسطه و خارج از بوروکراسی پیچیده اداری و در کوتاه‌ترین زمان به شکل خودجوش و بدون نیاز به حمایت در محل حاضر و برای دفاع از محیط زیست و حق حیات طبیعت، دست به کار می‌شوند.

پورمردان ادامه داد: سمن‌های محیط زیستی زبان گویای محیط زیست در بین اقشار مختلف مردم و برای مردم است که با فرهنگ، دیدگاه، منافع و احساس نیاز مشترک دست یاری به سوی جامعه دراز می‌کند و زنگ خطر را برای حفظ یک موهبت یا جلوگیری از یک آلودگی به صدا در می‌آورد و خود اولین مدافع آن می‌شود و از طریق اقدامات خودجوش ده‌ها و یا شاید صد‌ها نفر را به یاری می‌کشاند و اتفاقات خوبی را رغم می‌زند.

او  افزود: متاسفانه جای خالی سمن‌های زیست محیطی نسبت به وسعت، مشکلات، فرصت ها، پتانسیل و شرایط زیست محیطی استان و فقدان سمن‌های محیط زیستی که باید انتقاد کنند، کاستی‌ها را گوشزد کنند، ناظر باشند و ده‌ها باید دیگر که بتوانند وظیفه حفاظت از محیط زیست را برای همه‌ی جامعه بشری یادآور شوند؛ بسیار مشهود است.

پورمردان اشاره کرد: محیط زیست استان با تمام قوا، همراهی، همیاری و حمایت از سمن‌های زیست محیطی استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و منتظر همکاری سمن‌ها در زمینه حفظ محیط زیست است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار