ارزیابی کیفی کالا‌های وارداتی از بازارچه‌های غیر رسمی

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : تعداد ۵۲ قلم کالای وارداتی از کشور‌های مختلف در بازارچه‌های مرزی استان توسط این اداره کل نمونه برداری و آزمایش شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت محترم در امر مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقای بنیه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی، تعداد ۵۲ قلم کالای وارداتی از کشور‌های مختلف در بازارچه‌های مرزی استان توسط این اداره کل نمونه برداری و آزمایش شد.

او گفت : بر اساس تکالیف سازمانی و اجرای تصویب نامه هیئت محترم وزیران مبنی بر الزام به رعایت استاندارد‌ها در اقلام قابل ورود مرزنشینان و ارزیابی کیفی کالا‌های وارداتی توسط اهالی ساکن در مناطق مرزی، تعداد ۵۲ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری وارداتی در بازارچه‌های مرزی استان به صورت راندومی توسط این اداره کل نمونه برداری و آزمایش شده است .

نیازی گفت : عمده این کالا‌ها در حوزه صنایع غذایی شامل چای، انواع بیسکویت و کیک، آب میوه، نوشیدنی مالت، ماء الشعیر، روغن زیتون و... در حوزه مواد بهداشتی و شوینده شامل انواع شامپو، صابون، خمیر دندان، مسواک و... و تجهیزات خودرو از قبیل انواع لنت ترمز، سیبک فرمان، لاستیک خودرو، انواع آچار و پیچ گوشتی، سیم چین و... می‌باشد.

نیازی افزود : در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمایش کالا‌های نمونه برداری شده، موضوع به اطلاع فرمانداران محترم شهرستان¬های مرزی می¬رسد تا از ورود مجدد برند‌های بی کیفیت جلوگیری به عمل آید.

او افزود : هزینه خرید و آزمایش این اقلام از محل بودجه داخلی سازمان ملی استاندارد ایران تامین شده است و به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت و در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم می‌باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.