طرز تهیه تارت بادام با آلو هلو شلیل

در مطلب زیر طرز تهیه تارت بادام را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،برای تهیه تارت بادام در خانه رعایت نکات دقیق و ساده زیر کافی است.

تارت آلو قرمز و بادام تارت کوچک به سبک قنادی‌های فرانسوی که در فصل میوه‌های رنگارنگ یه تارت کلاسیک فرانسوی که می‌تونه با آلو هلو شلیل و میوه‌های از این دست تهیه و به عنوان یه عصرونه صرف بشه رو به نمایش می‌گذارم که بافت سبک حاصل از خمیر بادام و شیرینی حاصل از هلوی تنوری به مذاق خوش خواهد آمد.

تارت بادام با آلو هلو شلیل

مواد لازم:
خمیر هزار لا یا یک عدد پوسته تارت آماده بیست سانتی با ضخامت کم (یک سانت) یک ورق
آلوی قرمز دو عدد نازک برش خرده
کرم بادام

مواد لازم کرم بادام:
آرد بادام هفتاد و سه گرم (یک دوم پیمانه بعلاوه دو و یک دوم قاشق غذاخوری)
آرد همه منظوره هفت گرم (دو و یک چهارم قاشق چای خوری)
کره در دمای محیط هفتاد و سه گرم
پودر قند هفتاد و سه گرم (یک دوم پیمانه بعلاوه دو قاشق غذاخوری)
تخم مرغ چهل و چهار گرم (دو دو قاشق غذاخوری بعلاوه دو قاشق چای خوری)

آرد بادام رو با آرد مخلوط و با چنگال هم بزنید و مطمئن بشید توده‌ای در کار نیست. در ظرف دیگری کره رو با همزن و سرعت زیاد بزنید تا کرمی بشه سپس پودر قند رو اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل بشه سپس مایه آرد رو یک سوم یک سوم اضافه کنید در نهایت تخم مرغ رو اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ هم کاملا مخلوط بشه مایه رو به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار بدید می‌شه تا یک شب هم این مایه رو در یخچال نگه داشت.

از مایه داخل پوسته تارت بریزید و روی کار رو با برش‌های نازک آلو بپوشونید در فر از پیش روشن و روی دمای سیصد و پنجاه فارنهایت یا همون صد و هفتاد و پنج سانتیگراد تنظیم شده به مدت چهل و پنج دقیقه بپزید مایه تارت برای پوسته من زیاد بود و کمی شل شد.

تارت من با وجود ظاهر شل و ول خوشمزه بود و به خصوص وقتی که سرد شد مایه بادام خود رو گرفت و محصول بسیار خوشمزه و شبیه به پیتزای دسر به من تقدیم کرد اگه یه تارت شکیل مثل مال شف کلر می‌خواید مایه بادام رو به یه پوسته نازک بریزید و میزان آلوی دستور رو به شش عدد افزایش بدید بنده به دلیل کالری بالا معمولا دستور‌های دسر رو بیش از یک بار نمی‌پزم.

مشکل من این بود که پوسته من کوچیک بود و مایه بادام روون شد و پف نکرد باید این مایه رو با دو تا پوسته درست می‌کردم، ولی نتیجه کرم شل هم عالی و خوشمزه بود اگر می‌خواید درستش کنید توصیه می‌کنم مثل دستور اصلی عمل کنید، چون نتیجه خیلی شکیل می‌شه و تارت هم ترش و شیرین میشه.

امیدوارم از این دسر و آموزش آشپزی خوشمزه لذت ببرید که نیاز به تجهیزات آشپزخانه خاصی هم ندارد فقط باید فر برای پخت شیرینی داشته باشید، نوش جان

منبع: آشپز خانه

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار