رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در کهگیلویه وبویراحمد از نیمه دوم تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهربانو بختیاری زاده رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از نیمه دوم تیرماه و با درنظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش آغاز و تا آخر شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان ادامه خواهد داشت.

شهربانو بختیاری زاده با بیان اینکه سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از اول مهر انجام می شود افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، اجرای سنجش برای تمام دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ وارد کلاس اول ابتدایی می‌شوند و همچنین جاماندگان سال قبل از نیمه دوم تیر آغاز می‌شود.

او بیان کرد:۱۲۰۰ پایگاه سنجش اولیه نوع ب، ۱۱۰۰ پایگاه سیار، پایگاه های تخصصی و ۸۰۰ پایگاه پذیرش جهش تحصیلی کار سنجش را در استان عهده دار هستند.

بختیاری زاده با اشاره به اینکه ارزیابی های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، بینایی، شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه های اولیه انجام خواهد شد گفت: در صورت مشکوک بودن، نوآموز به یکی از پایگاه های تخصصی ارجاع خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: توصیه‌های بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا بر اساس آخرین دستورات ستاد ملی کرونا در پایگاه های سنجش ضروری است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.