مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

بهره برداری از بزرگترین و مجهزترين آزمایشگاه آب روستایی کشور در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین و مجهزترين آزمایشگاه آب روستایی کشور در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  فیض‌الله پاسره اظهار داشت: بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه آب روستایی کشور در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در راستای سنجش سلامت آب و اطمینان از آب شرب مصرفی مردم و همچنین موضوعات تحقیقاتی بزرگترین آزمایشگاه آب کشور در میان شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کردیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به هزینه حدود ۴۰ میلیارد ریالی برای این آزمایشگاه، گفت: انجام کلیه آنالیزهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی آب، سموم و مواد آلی بوسیله دستگاه GC/MS و فلزات سنگین و همچنین کلیه آنالیزهای مربوط به فاضلاب از جمله BOD,COD,DO کدورت و سایر آلاینده های مرتبط با آن در این آزمایشگاه قابل انجام است.
پاسره ادامه داد: برای اولین بار در استان گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام را تیز عملیاتی کردیم.
وی گفت: در این روش که به جای کلر مستقیم که ماده ای خطرناک است و نگهداری آن نیز مشکل، نمک طعام استفاده می کنیم و تولید کلر و گند زدایی در بستر آب انجام می شود که این روش هم کم هزینه تر و هم ایمن تر است.
پاسره خاطرنشان کرد: علاوه بر این شست و شوی مخازن هر ۶ ماه یک بار به صورت مرتب صورت می‌گیرد و دز سال ۹۶ همه مخازن آب روستایی در استان ۲ مرتبه و برخی مناطق چندین مرتبه شست و شو انجام شد.
وی گفت: سلامت و کیفیت آب از کمیت آن برای ما بسیار مهم تر است، این اطمینان خاطر را به روستائیان می‌دهیم که آب همه روستاهای استان سالم و با کیفیت است.
انتهای پیام/غ

بزرگترین آزمایشگاه آب کشور در استان

برچسب ها: آب و فاضلاب ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.