انتشار کتاب مهر نهان در جهرم

کتاب مهر نهان در جهرم منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب مهر نهان با موضوع غیبت امام زمان (عج) در روایات مختلف به همت دفتر امام جمعه جهرم منتشر شد.

کتاب مهر نهان نوشته فقیه پژوهشگر آیت الله سیدعبدالرسول شریعتمداری جهرمی با ترجمه و تحقیق مهدی فصاحت چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب به روایت‌های مختلف در باب غیبت امام زمان (عج) اشاره شده است.

 کتاب مهر نهان در ۸۴ صفحه به زیور تبع آراسته شده و مطالبی ازجمله غیبت امام مهدی در روایات، پرسشی از شیخ صدوق، جوانی در عین عمر طولانی، فواید وجود امام مهدی، علت ها و فواید غیبت، اثبات غیبت، امام مهدی در کتب اهل سنت، برخی از حکمت‌های غیبت و بخشی از عناوین این کتاب به شمار می‌آید.

این کتاب با مشارکت امور فرهنگی و تدوین آثار نمازجمعه جهرم در شمارگان یک هزار نسخه  چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است، غیبت امام مهدی (عج) از همان آغاز تا کنون از مقولات مورد بحث و گفتگوی دانشمندان مسلمان بوده و عمومی شیعیان امامیه و بعضی از بزرگان اهل سنت آن را واقعیت دانسته و گروهی در آن تردید کرده اند.

علمای بزرگ و دانشمندان سترگ شیعه امامیه در اثبات عالمانه آن تا پای جان کوشیده و آثار محققانه و ماندگاری را به جویندگان حقیقت تقدیم کرده اند. یکی از بزرگان این قافله پاک باخته، فقیه پژوهشگر آیت الله «سید عبدالرسول شریعتمداری جهرمی» است که با قلم وزین و محققانه خود، مقاله «غیبه الامام المهدی (عج) بین النصوص و النقود» را به زبان عربی به رشته تحریر در آورده است.

آیت الله سیدعبدالرسول شریعتمداری جهرمی در سال ۱۳۰۸ در شهر جهرم به دنیا آمد و تحصیلات خود را در این شهر، شیراز، لار، قم و نجف اشرف به پایان رساند.

او، از محضر آیات سید ابراهیم حق شناس، سیدمحمدباقر آیت اللهی، شیخ ابوالحسن حدائق، شیخ محمدجواد آیت اللهی، سیدعبدالعلی آیت اللهی، شهید مرتضی مطهری، شیخ محمد صدوقی، شیخ مرتضی حائری و آیات عظام امام خمینی، سیدحسن بروجردی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، محمدعلی اراکی، سیدمحسن حکیم، سید ابوالقاسم خوئی و میرزا هاشم آملی استفاده کرد و از برخی از این بزرگان اجازه اجتهاد و روایت دریافت کرد.

در تفسیر قرآن از محضر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی بهره مند و در این رشته صاحب نظر شد، آثار محققانه‌ای از وی در زمینه‌های فقه، اصول، تفسیر و فضائل اهل بیت (ع) به زبان عربی به یادگار مانده است که از آن جمله تقریرت دروس فقه و اصول اساتیدشان، حواشی بر کتاب المذهب ابن البراج، نخبه البیان فی تفضیل سیده النسوان، غیبه الامام المهدی بین النصوص و النقود و اثنتاعشره رساله فی الفوائد الفقهیه و التفسیریه نام برد.

سرانجام این فقیه محقق و مفسر گران مایه در سال ۱۳۹۰ دیده از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.