برگزاری مانور اطفا حریق جنگل‌های ارسباران در خانقاه

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری مانور اطفاء حریق جنگل‌های ارسباران در خانقاه شهرستان خداآفرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، هنربرمدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری مانور اطفاء حریق جنگل‌های ارسباران در خانقاه شهرستان خداآفرین خبر داد.

 هنربر گفت: این مانور ظهر امروز، چهارشنبه، بیست و یکم خرداد ماه با حضور اعضای ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، نیروی‌های نظامی، انتظامی و عملیاتی برگزار می‌شود.

او افزود: طبق سناریوی نوشته شده برای این مانور، وقوع آتش سوزی بلافاصله توسط دیده‌بان‌ها اعلام شده و نیرو‌های فرماندهی یگان حفاظت مراتع و جنگل‌های منابع طبیعی به منطقه اعزام شده‌اند، با توجه به وسعت زیاد آتش سوزی، شهرستان‌های معین نیز باید به اطفاء این حریق فرضی کمک کنند.

او گفت: به دلیل هزینه بسیار زیاد و عدم موافقت در این مانور از بالگرد استفاده نمی‌شود، اما بنا به دستور آقای رئیس جمهور به وزیر دفاع و وصول برخی مطالبات از سازمان برنامه و بودجه، اطفاء حریق هوایی نیز در صورت آتش سوزی احتمالی در جنگل‌ها انجام خواهد شد.

هنربر گفت: هوا نیروز و هلال احمر هم به این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

او در خاتمه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شش شهرستان منطقه ارسباران شامل اهر، هوراند، کلیبر، خداآفرین، ورزقان و جلفا گفت: در این جلسه تصمیم بر برگزاری این مانور گرفته شد.

منبع ایسنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.