پشت پرده انتخابات خانه احزاب چه گذشت؛

چه آینده‌ای در انتظار خانه احزاب ایران است؟

دوشنبه هفته گذشته بود که انتخابات خانه احزاب ایران برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر روز دوشنبه ۱۹ خرداد، انتخابات ریاست هشتمین دوره خانه احزاب ایران در محل این مجموعه برگزار شد و پس از رای گیری‌های انجام شده، شهاب الدین صدر که از چهره‌های شناخته شده جناح اصولگرا است، به عنوان نماینده جریان مستقل و اعتدالگرا در این انتخابات شرکت کرده و با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس این مجموعه انتخاب شد.

اما این جلسه با حاشیه‌هایی همراه بود که با اقدام به موقع برخی نفرات حاضر در جلسه، از دامن زدن به آن حاشیه‌ها جلوگیری شد.

قدرتعلی حشمتیان، رئیس ادوار خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب مستقلین و اعتدالگرایان درباره اتفاقات پیش آمده در این جلسه می‌گوید: در فراکسیون ۷ نفره مستقلین که چند روز قبل تشکیل شد، تصمیم بر این بود تا در انتخابات ریاست خانه احزاب، من به عنوان نامزد جریان مستقلین شرکت کنم، ولی متاسفانه با برخی شیطنت‌ها از طرف برخی افراد و احزاب، مجبور به انصراف شدم و آقای شهاب الدین صدر با ۸ رای به ریاست این مجموعه دست پیدا کرد.

چه آینده‌ای در انتظار خانه احزاب ایران است؟

حشمتیان در ادامه گفت: طبق قانون حضور ۱۴ نفر از ۲۱ نفر اعضای خانه احزاب در انتخابات این مجموعه ضروری است و نفر اول باید برای رسیدن به ریاست ۹ رای را کسب کند و مشکل دیگر اینکه طبق ماده ۹ اساسنامه خانه احزاب کسانی می‌توانند به مجمع عمومی راه پیدا کنند که یا از دبیران کل و یا از کادر رهبری احزاب و تشکل‌های پروانه دار باشند که آقای صدر عضو هیچکدام از دسته‌های ذکر شده نبود، به همین علت از نظر من این انتخابات قانونی نبود.

دبیرکل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان درباره پیگیری قانونی اعتراض به این انتخابات گفت: برای جلوگیری از تنش و درگیری بیشتر و حفظ اتحاد بین اعضا و همچنین ادامه دار بودن فعالیت خانه احزاب، از پیگیری قانونی این موضوع صرف نظر می‌کنم و برای آقای صدر آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

چه آینده‌ای در انتظار خانه احزاب ایران است؟

اما موضوع دیگری که در این جلسه مشهود، غیبت برخی چهره‌های شناخته شده مانند کواکبیان، غفوری فرد، صوفی، مولاوردی و برخی نفرات دیگر شورای مرکزی خانه احزاب در این انتخابات بود.

به نظر می‌رسد خانه احزاب دوباره قرار است به بیماری سکوت مبتلا شود، بیماری‌ای که سال‌های قبل یعنی در دولت‌های نهم و دهم درگیر آن بوده و در دولت یازدهم و دوازدهم کمی از آن رهایی پیدا کرده بود.

انتخابات هیئت رئیسه خانه احزاب هر ساله به صورت نوبتی برگزار می‌شود که در سال اول دور هفتم این مجموعه، عبدالحسین روح الامینی به نمایندگی از جناح اصولگرا ریاست این مجموعه را برعهده داشت و در دور جدید شهاب الدین صدر که از اصولگرایان نامدار محسوب می‌شود به عنوان نماینده مستقلین به مدت یک سال بر صندلی ریاست خانه احزاب ایران تکیه خواهد زد.

پیش تر نیز سید حسین موسوی تبریزی، حسن غفوری فرد، حسین کاشفی، حسین کمالی و قدرتعلی حشمتیان ریاست این مجموعه را بر عهده داشتند.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم ریاست جدید، چه برنامه‌ای برای ساماندهی احزاب در کشور دارد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
کاش این همه نگران احزاب بودین نگران خونه ی مستاجران هم بودین و نگران خانه دار شدن جوانان هم بودین که الان به علت مسکن دار نشدن خیلی ها قید ازدواج رو میزنن، چون حتی خرج اجاره رو هم نمیتونن بدن و کاش گزارشی در مورد این آینده ی تیره و تار جوان ایرانی که هر سال بدتر از پارسال است هم می نوشتین!
آخرین اخبار