خلیل آباد قطب تولید انگور در خراسان رضوی/ ضرورت اختصاص اعتبارات بیشتر به آبیاری تحت فشار و کم فشار در خلیل آباد

فرماندار خلیل آباد گفت: خلیل آباد با حدود شش هزار هکتار سطح زیر کشت انگور که رتبه اول خراسان را داراست و باید سهم اعتبارات آبیاری تحت فشار و کم فشار خلیل آباد به صورت ویژه‌ای در باغات شهرستان دیده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد در دیدار با مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه در سطح خلیل آباد حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تن کشمش تولید می‌شود که جهاد کشاورزی استان با توجه به فضای خوبی که در شهرستان بین اضلاع مثلث توسعه اقتصادی وجود دارد باید تمرکز بیشتری به این بخش داشته باشد.

او با تاکید بر آگاهی بخشی کشاورزان در حوزه آبیاری تحت فشار توسط جهاد کشاورزی استان و خلیل آباد افزود: در حوزه تغییر کاربری‌ها بایستی سازمان جهاد کشاورزی استان بخشی از اختیارات لازم را به شهرستان در خصوص صدور مجوزات واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی و کاهش سطح اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار باغات شهرستان و توجه به نظرات نظام صنفی و تشکل‌های مربوطه داشته باشد.


قاسم پور به سیل ۱۲ فروردین ماه در خلیل آباد اشاره و بیان کرد: در این سیل باغات و مزارع شهرستان دچار خسارت شد که میزان خسارت‌ها به استانداری خراسان‌رضوی اعلام شده است و باید جهادکشاورزی استان نسبت به این مهم پیگیری‌های جدی نیز داشته باشد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار