افتتاح رسمی "سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی" حوزه خراسان

سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی حوزه علمیه خراسانبه منظور دانش افزایی و ارتقاء سطح علمی ادبی حوزه‌های علمیه در بستر پیام رسان ایتا آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،«قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» با مشارکت «گروه علمی ادبیات عرب مدرسه علمیه عالی نواب» و اشراف «معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان»، نسبت به راه اندازی «سامانه پاسخگویی و نشر تحقیقات ادبی» اقدام کرده و افتتاح رسمی این سامانه، با حضور معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب و مسئول قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید علوی آزیز معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در این جلسه با تاکید بر لزوم به روز رسانی آموزش ادبیات عرب، به ضرورت ارائه متون روشمند در راستای فهم زبان و ادبیات قرآن کریم اشاره و گفت: ادبیات خوانی به عنوان پایه و اساس نظام آموزشی در حوزه‌های علمیه، نیازمند متناسب سازی با اهدافی است که بتواند طلبه را به سطح قابل قبولی از فهم معارف قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام و همچنین توانایی انتقال آن معارف به مخاطبان برساند.

اوبا اشاره به آغاز فعالیت «قرارگاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»، افزود: آسیب شناسی وضعیت موجود ادبیات خوانی در حوزه‌های علمیه و همچنین شناسایی توانایی‌های حوزه علمیه خراسان برای برون رفت از وضعیت موجود را از رسالت‌های این قرارگاه است.

مدرسه نواب، مرکز تخصصی سطح سه در خراسان 

حجت الاسلام اسفندیاری مدیر مدرسه علمیه عالی نواب نیز با اشاره به جایگاه رفیع حوزه علمیه کهن خراسان در ادبیات عرب، بر لزوم توسعه و تعمیق فعالیت‌های «قرار گاه زبان و ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان» تاکید وگفت: مدرسه عالی نواب تنها مرکز تخصصی سطح سه «زبان و ادبیات عربی» در حوزه علمیه خراسان بوده و بر همکاری و پشتیبانی علمی همه جانبه از این قرارگاه، تاکید دارد.

او  همچنین به برگزاری دوره سطح چهار رشته زبان و ادبیات عربی در مدرسه علمیه عالی نواب اشاره افزود: این رشته از سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ با گرایش «ترجمه بلاغی» در مدرسه علمیه عالی نواب راه اندازی خواهد شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.