تایید ۳ درخواست میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ۳ درخواست میزبانی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ را به طور رسمی تایید کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به طور رسمی ۳ درخواست ارائه شده از سوی ۴ کشور را برای میزبانی جام جهانی زنان ۲۰۲۳ تایید کرد.

به گزارش وب سایت فیفا، این درخواست‌ها شامل پیشنهاد ژاپن، کلمبیا و یک پیشنهاد مشترک از سوی ۲ کشور استرالیا و نیوزیلند بود.

برزیل، که در فهرست اولیه متقاضیان قرار داشت، به دلیل مشکلات مالی از این رقابت کناره گیری کرد. میزبان این مسابقات در تاریخ ۲۵ ژوئن در جلسه شورای فیفا از طریق رأی گیری مشخص خواهد شد.

فیفا همچنین نتایج ارزیابی انجام شده برای هر یک از درخواست‌ها را منتشر کرد. این ارزیابی شامل زیرساخت‌های حمل و نقل، اسکان، امکانات ورزشی، خدمات پزشکی و همچنین مسائل مرتبط با معیار‌های خاص از جمله حقوق بشر است.

براساس نتایج ارزیابی فنی، پیشنهاد استرالیا / نیوزیلند بالاترین امتیاز را کسب کرد، پیشنهاد مشترک این ۲ کشور نمره ۴.۱ از ۵ را به دست آورده است، پس از آن درخواست ژاپن (۳.۹) و کلمبیا (۲.۸) قرار دارند.

فاطما سامورا دبیرکل فیفا در این باره گفت: یک سال پس از برگزاری هشتمین دوره  مسابقات جام جهانی زنان در فرانسه، شورای فیفا در مورد محل برگزاری نهمین دوره این مسابقات در سال ۲۰۲۳، تصمیم گیری خواهد کرد که امیدواریم این  دوره خیلی بهتر از دوره های گذشته برگزار شود. کیفیت پیشنهاد‌ها نشان می‌دهد که فوتبال زنان نیروی بسیار شگفت انگیزی را بدست آورده و ما مشتاقانه منتظر توسعه بیشتر آن هستیم تا این ورزش به سطح جدیدی برسد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار