از امضای تفاهمنامه قرآنی تا توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت از امضای تفاهمنامه قرآنی بین اداره اوقاف و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی محمدی فر، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی این شهرستان، از امضای تفاهمنامه طرح تربیت حافظان قرآن کریم با کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

او به موفق بودن طرح‌های قرآنی که به صورت مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: در این تفاهمنامه، اداره اوقاف شهرستان جیرفت مؤظف شده، کتاب حفظ موضوعی با ۳۰۰ موضوع منتخب را تهیه و در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

محمدی، مهیا کردن شرایط برای حضور حافظان قرآن کریم در آزمون‌های پایانی شفاهی و کتبی را از دیگر تعهدات اوقاف شهرستان جیرفت برشمرد و بیان داشت: در مدت برگزاری این کلاس‌ها به صورت مستمر از آن‌ها بازدید خواهد شد.

او هماهنگی و همکاری مثبت اوقاف و کمیته اماداد امام خمینی (رخ) را رضایت بخش توصیف و تصریح کرد: در همه فعالیت‌های قرآنی همکاری و هماهنگی دو دستگاه چشمگیر و رضایت بخش بوده است.

توزیع ۸۰ سبد غذایی بین نیازمندان شهدادی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهداد از توزیع ۸۰ سبد غذایی متبرک آستان مقدس حضرت امام زاده زید (ع) این بخش بین نیازمندان خبر داد.

سعید ترکزاده، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهداد گفت: در ادامه طرح همدلی، مواصات و کمک مومنانه، تعداد ۸۰ سبد غذایی متبرک آستان مقدس حضرت امام زاده زید (ع) شهداد شامل: برنج، حبوبات، مرغ، روغن و ماکارونی با مشارکت خیران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دفتر امام جمعه بین مشاغلی که در چند ماه اخیر با محدویت‌های کسب و کار مواجه بودند، توزیع شد.

او ابراز امیدواری کرد: تا آغاز دهه کرامت بقیه کسبه و اقشار کم درآمد زیر پوشش این حمایت‌ها قرار گیرند.

تعیین تکلیف موقوفه ملا ابوالحسن بافت بعد از ۱۸ سال

موقوفه ملا ابوالحسن بافت که مدت ۱۸ سال پرونده آن در مراجع قضایی راکد مانده بود، سرانجام تعیین تکلیف شد.
مهدی شریف، رییس اداره اوقاف شهرستان بافت گفت: در دیدار با روسای ادارات راه و شهرسازی و رییس دادگستری شهرستان موقوفه ملا ابوالحسن بافت که مدت ۱۸ سال پرونده آن در مراجع قضایی راکد مانده بود، تعیین تکلیف شد.

او افزود: پس از تماس و مشورت با مداحی پور از قضات با تجربه‌ی تجدید نظر استان، مقررشد اداره اوقاف با تهیه گردشکار مفصلی از وضعیت پرونده و مدارکی که ارئه شد، نسبت به ادامه عملیات اجرایی ابطال اسناد صادرشده در پلاک ۲۱۶۴ بافت از طریق دادگستری اقدام کند.

شریف تصریح کرد: در این جلسه روسای سه دستگاه و کارشناسان پیرامون، نحوه تعیین تکلیف این موقوفه توضیحاتی را ارائه کردند که در نهایت مقررشد همان مکاتباتی که برای رفع اختلاف از طریق دادگاه صادر کننده سابقاً صورت گرفته بود، قرار گیرد.
موقوفه ملا ابوالحسن بافت در سال ۸۱ طی دادنامه ۴۲۲ اثبات وقفیت شده، اما به دلایلی ثبت اسناد تاکنون رأی آن را اجرا نکرده است.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار