مشارکت مردمی لازمه اصلاح فرهنگ عمومی

استاندار سمنان گفت: مشارکت مردمی برای اصلاح فرهنگ عمومی ضرورت دارد چرا که دولت به تنهایی قادر به گسترش فرهنگ در بخش‌های مختلف جامعه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: فضای فرهنگی و اقتصادی این استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور رضایت‌بخش است.

او با بیان اینکه بعد اجرایی به شورای فرهنگ عمومی داده نشود، افزود: این شورا سیاستگذاری را انجام دهد و تثبیت رفتار‌های پسندیده را مد نظر دهد.

استاندار سمنان اظهارداشت: وحدت، یکپارچگی و همگرایی یکی از مسایل اساسی است که باید برای تقویت این مقوله در استان تلاش شود.

او بیان کرد: راهکار‌های مقابله با معضلات اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به صورت تخصصی بررسی شود.

استاندار سمنان با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در ترویج کمک مومنانه، ادامه داد: این اقدام به دلیل مردم محوری بودن تبدیل به فرهنگی در جامعه شده است.

آشناگر ابرازداشت: اقداماتی که سبب تبدیل ترویج اخلاق و فرهنگ‌های ارزشی و پسندیده در کشور می‌شود شناسایی و ترویج شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شیوع کرونا منجر به تغییر سبک زندگی شد، تصریح کرد: بهره‌مندی از بستر آموزش در خصوص این ویروس سبب تغییر رفتار در جامعه شده است.

او بیان کرد: رفتار‌های متولیان شورای فرهنگ عمومی سمنان الگویی برای اقشار مختلف در استان سمنان است و اعتقاد داشتن به این مساله نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

آشناگر به کارگروه‌های مختلف در حوزه فرهنگ اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی در بخش‌های مختلف فرهنگی، فعالیت‌ها را برای اشاعه فرهنگ عمومی گسترش دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار