ارتش با تمام امکانات برای مقابله با کرونا در میدان است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب گفت: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده از امکانات و تجهیزات ارتش هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده از امکانات و تجهیزات ارتش هیچ محدودیتی وجود ندارد.

او با بیان اینکه وظایفی بر عهده قرارگاه ارتش درجنوب غرب گذاشته شد افزود: از جمله آن‌ها تفکیک و جداسازی بیماران، ضدعفونی و گندزدایی شهر‌ها و معابر، انسداد ورودی شهر‌ها در ایام قرنطینه و ایجاد نقاهتگاه نگهداری از بیماران مبتلا بود و  قرارگاه منطقه ارتش در جنوب غرب تجهیزات و اماکن مورد نیاز مانند بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های خود را در اختیار مجموعه بهداشت و درمان استان قرار داد.

امیر بیدادی بیان داشت:  بیمارستان شهید نیاکی ارتش با همه خدمه درمانی شامل پزشک متخصص و عمومی، پرستار نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گرفت که ۹۲ نفر از مبتلایان در این بیمارستان بستری شدند که در حال حاضر افراد تحت درمان موجود ۲۷ نفر هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب تصریح کرد: فرماندار دزفول خواستار استفاده احتمالی از بیمارستان ارتش در این شهرستان به منظور ادامه فعالیت‌های درمانی مبتلایان به کرونا شد که در صورت نیاز این آمادگی را داریم تا این بیمارستان در اختیار مجموعه بهداشت و درمان استان قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد ۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۲ میلیون ریال با هماهنگی کمیته امداد در بین جامعه هدف توزیع شد و مجددا با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایام ماه مبارک رمضان نیز هر شب یک هزار و ۱۰۰ پرس غذای گرم ویژه نیازمندان توزیع شد.

 او گفت: ارتش به عنوان یک نهاد نظامی توانمند از ظرفیت و استعداد مناسبی برای مقابله با این ویروس برخوردار است و به همین دلیل تاکنون هیچ کدام از نیرو‌های ارتش در منطقه جنوب غرب بر اثر این بیماری فوت نکرده است و خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها در حال گذراندن دوران سربازی در پادگان‌های ارتش هستند نگران ابتلای آن‌ها به کرونا نباشد چرا که پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی با حساسیت و دقت بسیار زیاد در یگان‌های نظامی در حال اجرا است.

سرتیپ دوم حمزه بیدادی با اشاره به اینکه  غربالگری و پایش همه نیرو‌های ارتش به صورت مداوم و شبانه روز در حال انجام است اظهار داشت: ارتش تمام مایحتاج بهداشتی مورد نیاز خود را برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین نیرو‌ها و خانواده آن‌ها به صورت خودکفا تولید می‌کند و همزمان ضدعفونی کردن محل خدمت و حتی منازل سازمانی کارکنان با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.