تفاهم را با توافق اشتباه نگیرید

آشنایی و درک درست از دو کلمه تفاهم و توافق در پیش از ازدواج آینده‌ی بهتری را برای جوانان رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سروان خدیجه محمدی کارشناس معاونت اجتماعی انتظامی  شهرستان بهشهر با بیان اینکه متاسفانه در میان مردم، اکثر تفاهم با توافق اشتباه گرفته می‌شود،گفت: تفاهم یعنی فهم نزدیک به هم داشتن، اما توافق یعنی تلاش برای رسیدن به فهم نزدیک به هم، افرادی که باهم تفاهم دارند به راحتی و سهولت با هم روزگار می‌گذرانند، اما آن‌ها که با هم توافق کرده اند ممکن است در طول زمان به توافقات خود پایبند نباشند و از توافق خود عدول کنند.

او ادامه داد: تفاهم به معنای ساده تر یعنی من و تو بدون اینکه از قبل با هم توافق کرده باشیم، نظراتمان نزدیک به هم است، اما توافق یعنی من و تو لازم است انرژی مصرف کنیم و نظراتمان را به هم نزدیک کنیم.

بیشتر بخوانید: نگاهی به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

محمدی گفت: تفاهم بدون نیاز به صرف انرژی به دلایل مختلف از جمله پیشینه‌ی همانند، از قبل در همسران وجود دارد. دلیل اصلی اینکه ذکر می‌شود افرادی که تفاوت زیاد سنی، فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، دینی دارند برای ازدواج بایکدیگر مناسب نیستند این است که این افراد تفاهم زیادی باهم نخواهند داشت تفاوت‌های فرهنگی، قومی، نژادی، سنی، مذهبی، اجتماعی و تحصیلی باعث می‌شود که نگرش افراد به دنیا و موضوعات زندگی متفاوت باشد. وقتی که نگرش‌ها متفاوت باشد تفاهم با مشکل روبرو خواهد شد.

او بیان کرد: مطمئناً توافق جایگاه بسیار مهمی در زندگی مشترک دارد، اما آنچه در مورد انتخاب همسر مهم است، تفاهم است برای آنکه بفهمیم با چه کسی تفاهم داریم لازم است خودمان را و خواسته‌های خودمان را بشناسیم و از آنجا که ازدواج حوزه‌ای است با متغییر‌های متعدد، وقتی همسران در مورد هر کدام از این متغیر‌ها فهم نزدیک به هم داشته باشند، می‌توانیم بگوییم که در مورد آن مطلب با هم تفاهم دارند. تفاهم یک مفهوم کلی است که از تفاهم در تک تک متغییر‌ها در ازدواج تشکیل می‌شود.

مهمترین متغیر‌های  ازدواج

محمدی مهمترین متغیر‌ها در ازدواج  را انتظار از ازدواج، ارتباط صمیمانه با همسر، ارتباط با دیگران، حل تعارض، خانواده خود و خانواده همسر، دوستان، پول و مسایل مالی، اهداف، باور‌های مذهبی، فعالیت‌های لذت بخش و مورد علاقه، ارتباط جنسی، فرزند و فرزند پروری، نقش زن و مرد، رشد شخصی، بیان خواسته‌ها و هیجانات عنوان کرد. 
 
 برای اینکه متوجه شویم که تفاهم ما با همسر آینده مان چقدر است، لازم است که فهرست تفاهم تهیه شود.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سریال سرباز تفاهم نیست همش توافقه