سردار کریمی:

امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد

فرمانده سپاه روح الله گفت: امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله در بیست و نهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد و لذا باید در این خصوص برنامه‌های هدفمندی پیش بینی کنیم.

امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد

سردار کریمی افزود: امروز تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه یکی از اولویت‌های مهم در برنامه‌ها است که باید جدی گرفته شود.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های شهدا تزریق امید و نشاط به جامعه بود که امروز هم باید این روحیه مهم را از شهدا بگیریم و آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

هجدهین اجلاسیه شهدای استان مرکزی با نام شهدای سلامت

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: دقت به جزئیات مراسم یکی از اولویت‌های مهم دست اندرکاران باشد و اگر هجدهین اجلاسیه که مزین به نام شهدای سلامت است به خوبی برگزار شود می‌تواند به عنوان یک رزمایش بزرگ و ماندگار ثبت شود.

او ادامه داد: به دلیل شیوع و گسترش کرونا در برخی از استان‌ها و ایجاد شرایط جدید در برخی نقاط نیاز است دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با دقت و حساسیت زیادی در برنامه‌های گام دوم کنگره شهدای استان انجام شوند.

سردار کریمی اظهار کرد: به جهت اینکه در طی این مدت عزیزانی که هم از پیشکسوتان، خانواده‌های معظم شهدا و سایر هم استانی‌ها بودند را از دست دادیم نیاز است یک برنامه مطلوب و درخور برای گرامیداشت یاد و خاطر آن‌ها برگزار کنیم و دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص برنامه ریزی کنند.

کنگره شهدا یک راه روشن و مشخص برای برنامه‌های فرهنگی مشخص کرده

او تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدا یک راه روشن و مشخص برای برنامه‌های فرهنگی در استان مشخص کرده که تا چندین سال می‌توان از نعمات و دستاورد‌هایی که به برکت کنگره ایجاد شده به خوبی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله تاکید کرد: بسیج مداحان در طی این چند وقت اخیر بسیار موفق عمل کرده که از زمان انتصاب مسئول جدید این سازمان که خود از جامعه مداحان استان است تحولات خوبی در آن به وجود آمده است.

او بیان کرد: تلاش برای ماندگاری اقدامات توسط بسیج مداحان یکی از اولویت‌های این سازمان باشد چراکه کار‌های ماندگار اثربخشی مناسب تری برای جوانان خواهد داشت و همچنین ارائه کار فرهنگی همراه با خلاقیت باید در دستور کار بسیج مداحان باشد و همه ظرفیت‌ها در این خصوص به کارگیری شود.

سردار کریمی با بیان اینکه توجه به اقشار مختلف مردم با توجه به اینکه مداحان با آحاد مردم در ارتباط هستند از اولویت‌های دیگر این سازمان مهم و تاثیرگذار است گفت: با توجه به دستورالعملی که برای کار‌های فرهنگی در نظر گرفته شده ۱۶ هدف و ۵۴ نتیجه برای کار‌های فرهنگی باید همواره مدنظر باشد که این اهداف و نتایج با محوریت ارزش‌های اسلامی و تکیه بر اسلام ناب محمدی است.

امروز زمان خلق نوآوری و خلاقیت در کار‌های فرهنگی است

او افزود: امروز زمان خلق نوآوری و خلاقیت در کار‌های فرهنگی است چراکه کاری برای جوانان اثربخش خواهد بود که با ابتکار اجرا شود و نگاه مقام معظم رهبری به جایگاه مسجد یک اولویت ویژه و مهم است و این موضوع را معظم له در بیاناتی که در جمع ستاد کنگره داشتند به وضوح به آن اشاره کردند.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: در ابتدای انقلاب مسجد جایگاه حل مشکلات مختلف مردم، معیشت، آموزش، فرهنگ و سایر دغدغه‌های مردم و جامعه را داشت که باید این جایگاه دوباره احیاء و تقویت شود وکارکرد‌های مختلف مسجد دوباره باید احیاء شوند و این یک اولویت مهم است تا بتوانیم جوانان بیشتری را به مساجد سوق دهیم.

او اضافه کرد: اگر کارکرد‌های مسجد دوباره احیاء شوند و به جایگاه مساجد ابتدای انقلاب و زمان دفاع مقدس باز گردند قطعا همه مشکلات در قالب مسجد حل خواهند شد و بدین جهت کلیه برنامه‌های فرهنگی باید در قالب مسجد برگزار شوند و اگر کار فرهنگی با ارزش‌های اسلامی پیوند داشته باشد قطعا ماندگار خواهد شد و خداوند به آن برکت خواهد داد.

درحوادث امروزه به وضوح استیصال و نابودی فرهنگ غرب را می‌بینیم

سردار کریمی با بیان اینکه امروز فرهنگ غرب رسوا شده و با توجه به حوادثی که امروز مشاهده می‌کنیم به وضوح استیصال و نابودی فرهنگ غرب را می‌بینیم اظ‌ها رکرد: حوادث امروز در غرب و به خصوص قیام مردمی در آمریکا نشان دهنده این است که تفکر غرب به سمت فروپاشی می‌رود و این فروپاشی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی آغاز شده و امروز به اوج خود رسیده است.

موفقیت‌های حاصل شده در مقابله با کرونا به برکت خون شهدای مدافع سلامت است

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این جلسه گفت: امروز پیشرفت‌های به دست آمده و موفقیت‌های حاصل شده در بیماری کرونا به برکت خون شهدای مدافع سلامت است که همه ملت ایران مدیون زحمات و دلسوزی‌های این عزیزان هستیم.

امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد

سرهنگ کریمی افزود: قدردانی از مدافعان سلامت و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای سلامت امروز یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌ها است که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم پیش بینی برنامه‌های خوبی در این راستا داشته است.

او اضافه کرد: برنامه آبروی محله، افتخار کوچه‌ها یکی از برنامه‌های مصوب می‌باشد که با محوریت گرامیداشت شهدای محله‌ها برگزار می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی تاکنون تعطیل بوده است وبا بررسی‌ها و حساسیت‌هایی که برای برگزاری این برنامه داشتیم قصد داریم به طور محدود این برنامه مهم را ادامه دهیم.

آبروی محله، افتخار کوچه‌ها از سر گرفته می‌شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده اولین برنامه آبروی محله، افتخار کوچه‌ها در قالب هجدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان مرکزی در تیرماه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: هجدهمین اجلاسیه کنگره وشهدای استان مرکزی با محوریت شهیدان صفری و سمیعی کرهرودی برنامه ریزی شده که ویژه برنامه این اجلاسیه تقدیر از شهدای سلامت و مدافعان سلامت خواهد بود.

سردار کریمی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های هجدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان مرکزی در سه فاز اصلی پیش بینی شده است که فاز اول آن چند روز قبل از اجرای اجلاسیه در فضای مجازی با عنوان یک رزمایش مجازی، فاز دوم اجلاسیه برگزاری نمایشگاه با محوریت دستاورد‌های انقلاب و سلامت و شرایط کرونایی و فاز سوم آن در قالب برگزاری خود اجلاسیه خواهد بود.

او اظهار کرد: در نمایشگاهی که در اجلاسیه پیش بینی شده پزشکان طب سنتی و متخصص حضور پیدا می‌کنند و کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی در این نمایشگاه به طور ویژه در نظر گرفته شده که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه روح الله بازرسان بهداشتی از ابتدای شروع کار اجرایی اجلاسیه حضور خواهند داشت و بر اجرای برنامه به طور دقیق نظارت خواهند کرد.

استان مرکزی جزء اولین استان‌های برگزار کننده گرامیداشت شهدا

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تاکید کرد: در کشور جزء اولین استان‌هایی هستیم که برنامه گرامیداشت شهدا را در این شرایط برگزار می‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است با اجرای خوب این برنامه به سایر استان‌ها الگو ارائه دهیم و بدین جهت کار با حساسیت دنبال می‌شود.

او ادامه داد: سخنرانان هجدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان از همرزمان شهیدان صفری و سمیعی کرهرودی هستند که به روایت گری و نقل خاطرات از این شهدای گرانقدر می‌پردازند و در جهت گرامیداشت شهدای سلامت و قدردانی از مدافعان سلامت یک سرود ویژه در حال تهیه است که در روز اجلاسیه رونمایی خواهد شد.

سردار کریمی با بیان اینکه برنامه ریزی‌هایی برای استقرار تونل سلامت انجام شده و همچنین خدمات بهداشتی و پزشکی نیز ارائه می‌شود افزود: روش برگزاری این اجلاسیه با سایر برنامه‌هایی که در گذشته انجام میشد کاملا متفاوت است و متفاوتی بودن آن به جهت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی است.

او تاکید کرد: جوانان بسیجی در ناحیه مقاومت بسیج اراک برنامه ریزی تازه‌ای برای دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا داشته اند و با توجه به اینکه در شرایط کرونایی نمی‌توان به خانه‌ها رفت، اما جوانان بسیجی ابتکار خوبی انجام داده اند و علاوه بر اینکه از احوالات خانواده‌های شهدا در جلوی منزل ان‌ها جویا می‌شوند هدایایی هم خدمت آن‌ها ارائه می‌دهند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: هنرمندان استان در محل اجلاسیه حاضر خواهند شد و در خصوص دستاورد‌های پزشکی و فرهنگی و مسائل روز کشور و منطقه به تولید اثر فرهنگی می‌پردازند.

اجلاسیه مداحان در دستور کار سازمان بسیج مداحان

ابوالفضل ربیعی مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی هم در این جلسه گفت: با توجه به احساس نیازی که انجام میشد برگزاری اجلاسیه مداحان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد

ربیعی افزود: خوشبختانه از زمان پیش بینی این برنامه به جامعه مداحان استان مرکزی استقبال خوبی را شاهد بودیم که همه مداحان و ستایش گران بسیجی استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه اعلام آمادگی کردند و پای کار آمده اند.

او اضافه کرد: استفاده از تجربیات ارزشمند سایر اجلاسیه‌های کنگره شهدای استان در دستور کار اجلاسیه مداحان قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم برنامه درخوری برای شهدای مداح استان برگزار کنیم.

برای برگزاری اجلاسیه مداحان استان مرکزی۱۰ کمیته تخصصی در نظر گرفته شده

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه برای برگزاری اجلاسیه مداحان ۱۰ کمیته تخصصی با حضور مداحان بسیجی در نظر گرفته شده که اهداف و وظایف هرکدام از آن‌ها به آن‌ها ابلاغ شده است تصریح کرد: پرداختن به شعار سال و تجلیل از شهدای سلامت یکی از اولویت‌های مهم اجلاسیه شهدای مداحان است که در این خصوص برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: به جهت اینکه بتوانیم در خصوص شعار سال برنامه‌ها و اقدامات اثربخشی انجام دهیم چندین نشست تخصصی با کارشناسان اقتصادی و تولیدی برگزار کردیم که یک کمیته پژوهشی ویژه این کار در نظر گرفته ایم.

ربیعی تاکید کرد: جزئیات اجلاسیه مداحان پس از نهایی شدن در جلسات آینده ستاد کنگره شهدای استان مطرح خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.